مدیرکل گمرکات قم:

کالاهای ساخت قم به ۲۷ کشور جهان صادر شد

مدیرکل گمرکات قم گفت: در طول ۲ ماه سپری شده از سال جاری، بازار ۲۷ کشور در مناطق مختلف جهان شاهد عرضه کالاهای ساخت قم بود که این موضوع نشان‌دهنده اهتمام فعالان اقتصادی استان به گسترش بازارهای صادراتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اسفندیار دریکوندی بیان داشت: در همین رابطه می‌توان از کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، امارات، روسیه، هند سوریه، چین و ازبکستان به‌عنوان ۱۰ کشوری که بیشترین صادرات استان قم طی ۲ماهه یاد شده به آن‌ها انجام شده است، نام برد.

 وی افزود: در ادامه کشورهایی نظیر قطر، گرجستان، ترکیه، ترکمنستان، کنیا، ارمنستان، لبنان، کویت، لهستان، قزاقستان، هلند، رومانی، بلاروس، تاجیکستان، عمان، آلمان و بحرین از دیگر کشورهایی بودند که کالاهای ساخت استان قم به آن‌ها صادر شد.

 وی ادامه داد: تنوع کالاهای صادراتی استان نیز در این ۲ ماه قابل‌توجه بود و ۳۷ نوع کالا در بخش‌های مختلف صنعتی از الیاف پلی‌استر گرفته تا کفش و صندل و همچنین محصولات شیمیایی و برخی از مواد غذایی در لیست کالاهای صادراتی استان قم مشاهده می‌شود.

 گفتنی است از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، ۲۹ هزار و ۶۵۰ تُن انواع کالا در قالب تعداد ۸۷۸ اظهارنامه به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ دلار از طریق گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شد.

 در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 همچنین در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار تُن کالا در قالب ۳۴۴ اظهارنامه به ارزش ۴۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی موردنیاز مردم و مواد اولیه مورداستفاده در صنایع تشکیل می‌دهد.

 گمرک استان در زمینه مقابله با قاچاق نیز همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی دارد و در این مدت ۷۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49043
اخبار مرتبط

نظرات شما