معاون املاک و حقوقی شهرسازی:

 ۲۰۰ مترمربع متراژ زمین‌های جوانی جمعیت است

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: متراژ زمین‌های رایگان اهدایی در طرح جوانی جمعیت در سایت‌های تولید مسکن این استان ۲۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حسن اسحاق افزود: هزینه آماده‌سازی زمین در ۲ سایت قنوات و پرنیان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که پس از ۲ سال تنفس، طی هشت قسط در طول هشت سال از متقاضیان دریافت خواهد شد.

 وی عنوان کرد: سه دانگ سند زمین‌های جوانی جمعیت به نام پدر و سه دانگ نیز به نام مادر خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر منتقل می‌شود.

 اسحاق با تأکید بر اینکه واحدهای طرح جوانی جمعیت به‌صورت ویلایی احداث خواهد شد، گفت: این واحدها به‌صورت یک‌طبقه است و به‌هیچ‌وجه اجازه افزایش تراکم به آنها داده نخواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه خریدوفروش اسناد این زمین تا قبل از آماده‌سازی و تعیین تکلیف غیرقانونی است، ادامه داد: این قانون صرفاً مشمول افراد دارای سه فرزند و یا چهار فرزند کمتر ۲۰ سال خواهد شد.

 وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: افراد واجد شرایط جهت دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در استان قم ۱۰ هزار نفر هستند.

 اسحاق افزود: تاکنون پنج هزار و ۲۱۰ خانواده در دفاتر پیشخوان تشکیل پرونده داده و ۲ هزار و ۵۲۵ قرارداد نیز تحویل متقاضیان شده است.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی طبق مواد سه و چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تأمین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد.

 وی گفت: در قالب این قانون خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند یا دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند از امتیاز واگذاری زمین رایگان برخوردار می‌شوند.

 ۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۳ سایت نهضت ملی مسکن استان قم، در حال انجام است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49090
اخبار مرتبط

نظرات شما