مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم خبر داد:

احداث کارگاه بسته‌بندی تخم‌مرغ در قم

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم، گفت: در سال جاری به‌منظور تکمیل زنجیره تولید کارگاه بسته‌بندی تخم‌مرغ در استان قم ایجاد خواهد شد. 

حمیدرضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: استان قم سومین قطب تولید تخم مرغ کشور است به همین منظور مدیریت تولید و توزیع تخم مرغ در استان قم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خوشبختانه دست دلالان تخم‌مرغ باتوجه‌به تدابیر اندیشه شده در این حوزه در قم بسته شده است در حوزه تنظیم بازار تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم همیشه فعال بوده و هر زمان که دستگاه‌های ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استانداری درخواست بار با قیمت مصوب بوده همکاری کرده و در سال گذشته مردم قم همواره تخم‌مرغ را با قیمت مصوب خریداری کردند.


مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم بیان داشت: ۹۰ درصد مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم زیر نظر تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان هستند البته این تعاونی به غیر اعضا هم خدمات ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال جاری موضوع تکمیل زنجیره تولید تخم‌مرغ در استان قم در دستور کار شرکت‌تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان است به همین منظور با اکثر مرغداران قم برای تأمین و توزیع نهادهای موردنیاز قراردادی منعقد شده است.

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم اضافه کرد: برای تحقق شعار سال بحث تکمیل زنجیره تولید با مشارکت مرغداران، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان که مردم هستند را مدنظر داریم.

اسماعیلی تأکید کرد: در این تکمیل زنجیره بحث خط بسته‌بندی تخم‌مرغ به بهره‌برداری خواهد رسید به همین منظور زمینی به مساحت یک هکتار و ۷۰۰ متر در شهرک صنعتی سلفچگان برای احداث کارگاه خوراک و افزودنی برای تکمیل زنجیره در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: کارگاه‌های بسته‌بندی تخم‌مرغ به‌صورت پراکنده و شخصی و خصوصی در استان قم وجود داشته  پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان خردادماه این کارگاه بسته‌بندی که متعلق به شرکت‌تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم است به بهره‌برداری برسد تا میزان صادرات شرکت‌تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار هزار  تن آن را خود شرکت‌تعاونی انجام دهد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49101
اخبار مرتبط

نظرات شما