مدیر صنایع تبدیلی و غذایی خبر داد:

صدور ۱۰۱ جواز و پروانه بهره‌برداری صنایع غذایی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در دولت سیزدهم بر اساس راهبرد تأمین امنیت غذایی، ۱۰۱ جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری برای صنایع تبدیلی و غذایی به‌منظور فعالیت در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حسین طاهری‌فر افزود: در این میان ۶۰ مورد جواز تأسیس و ۴۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و غذایی بود، همچنین ۷۳ مورد از طرح‌های نیمه‌کاره در این بخش طی سه سال گذشته تکمیل شد.

 وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده برای تقویت صنایع تبدیلی و غذایی استان در دولت مردمی، بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، برای یک هزار و ۲۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد که این میزان با درنظرگرفتن امکان اشتغال غیرمستقیم به وجود آمده در این بخش، رقم قابل‌توجهی خواهد شد.

 وی اضافه کرد: توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در دولت سیزدهم به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قم قرار گرفت و مسئولان این بخش همواره تأکید کردند که از هرگونه فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت خواهند کرد.

 گفتنی است گسترش صنایع تبدیلی و غذایی در قم موجب بالارفتن ارزش‌افزوده فعالیت‌های کشاورزی و همچنین کاهش هدررفت محصولات تولید شده در این بخش می‌شود.

 در همین رابطه توسعه ظرفیت تولید واحدهای موجود و نیز بازسازی و نوسازی واحدها در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان از جمله فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است که با مشارکت بهره‌برداران و پرداخت تسهیلات لازم به آنان انجام می‌شود.

 به‌طورکلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49121
اخبار مرتبط

نظرات شما