مدیرکل گمرکات قم خبر داد:

قطعات ماشین‌آلات بیشترین سهم واردات قم

مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، بیشترین حجم کالاهای وارد شده به گمرکات قم مرتبط با قطعات موردنیاز برای تولید انواع ماشین‌آلات در واحدهای صنعتی استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اسفندیار دریکوندی بیان داشت: در همین رابطه طی مدت موردنظر کالاهایی همچون قطعات منفصله کامیون، قطعات موتورسیکلت، قطعات منفصله بیل مکانیکی، قطعات ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، قطعات کولرگازی و برخی دیگر از قطعات موردنیاز در تولید لوازم‌خانگی همچون یخچال از طریق گمرکات قم وارد کشور شده است.

 وی افزود: این کالاها پس از ورود به گمرکات قم و طی مراحل قانونی و ارزیابی‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده و در اختیار بهره‌برداران واحدهای صنعتی قرار گرفته تا در فرایند تولید محصولات موردنظر خود از آن‌ها استفاده کنند.

 وی ادامه داد: در همین رابطه طی دو ماه سپری شده از سال جاری ۳۷ نوع کالا به وزن بیش از ۱۰ هزار تُن و ارزش ۴۸ میلیون دلار وارد گمرکات قم شد که بیشترین حجم آن را کالاهای مورداستفاده در تولید محصول نهایی واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهد.

 گفتنی است در حوزه صادرات نیز از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، ۲۹ هزار و ۶۵۰ تُن انواع کالا در قالب تعداد ۸۷۸ اظهارنامه به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ دلار از طریق گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شد.

 در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 گمرک استان در زمینه مقابله با قاچاق نیز همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی دارد و در این مدت ۷۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49137
اخبار مرتبط

نظرات شما