مسئول مؤسسه حکمت و تمدن خبر داد:

ثبت‌نام ۵ هزار نوجوان قمی در طرح استعدادیابی

مسئول مؤسسه حکمت و تمدن قم گفت: پنج هزار نوجوان قمی در رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه‌ای و صنایع‌دستی موج هنر ناب انقلاب با عنوان مهنا ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدجواد متولی افزود: این طرح نخستین رویداد استعدادیابی بچه‌های مسجد و ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم است.

 وی اضافه کرد: متولی برگزاری رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه‌ای و صنایع‌دستی موج هنر ناب انقلاب (مهنا)، مؤسسه حکمت و تمدن با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، انجمن‌ها، مراکز و مؤسسات فرهنگی و هنری و حمایت قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است.

 وی با بیان این‌که این طرح بر حول محور کشف و معرفی استعدادهای مختلف در حوزه‌های جدید است، ادامه داد: در این طرح ابتدا دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در سامانه مؤسسه حکمت و تمدن ثبت‌نام کرده و سپس در آزمون اولیه که بیشتر در خصوص اطلاعات عمومی در رشته‌های مورد اشاره است، شرکت می‌کنند.

 متولی با بیان این‌که افراد بعد از کسب نمره قبولی به مصاحبه تخصصی دعوت می‌شوند، ادامه داد: ثبت‌نام‌کنندگان آزمون به‌صورت مجازی در آزمون شرکت کرده‌اند، نتایج پایان هفته جاری اعلام می‌شود و برگزیدگان در پایان این هفته به شکل تخصصی توسط اساتید اهل خبره مصاحبه می‌شوند.

 وی گفت: شرکت در دوره آموزشی رشته پذیرفته شده با ۴۰ ساعت آموزشی و ۳۰ ساعت برنامه‌های جنبی؛ مانند بازدید از حرف و مشاغل، اردو، استخر و سینما همراه است تا دانش‌آموزان از نزدیک با این رشته‌ها آشنا شوند.

 وی با بیان این‌که این طرح از سن ۱۱ تا ۱۹ سال را در برمی‌گیرد، گفت: رسالت این طرح کشف استعداد و در ادامه توانمندسازی و معرفی به نهادهایی است که بتوانند از این ظرفیت‌ها در سطح استان به‌خوبی استفاده نمایند.

 به گفته متولی، ثبت‌نام طرح مهنا از ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده و فرایند طرح تا ۲۰ شهریورماه به اتمام می‌رسد.

 برگزاری اردو برای ۴۰ هزار نفر در اوقات فراغت

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم نیز در این نشست گفت: تابستان امسال برای برگزاری اردو برای ۴۰ هزار دانش‌آموز پیش‌بینی شده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حیدری افزود: امسال قرارگاه اوقات فراغت ویژه تابستان به ریاست معاون فرهنگی اجتماعی استانداری تشکیل شد و تاکنون بیش از ۱۰ جلسه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

 وی با بیان این‌که امسال تمام دستگاه‌ها ذیل قرارگاه اوقات فراغت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند که فعالیت‌ها را حول محور و رویکردهای مشخص شده در اوقات فراغت انجام دهند تا به این طریق جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را داشته باشیم ضمن اینکه جلوی اتلاف منابع بیت‌المال نیز گرفته می‌شود.

 حیدری با بیان این که بیش از ۶۰۰ مرکز از جمله کانون‌های مساجد، بسیج، جهاد دانشگاهی، آموزش‌وپرورش و سازمان تبلیغات در این قرارگاه مشغول فعالیت هستند، گفت: از سوی دیگر باتوجه‌به در پیش بودن ایام محرم و صفر در فصل تابستان، هیات بزرگ نوجوانان با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی را خواهیم داشت که توسط خود نوجوانان اداره خواهد شد.

 وی با بیان این‌که در عرصه‌های هنری نیز به دنبال ارتقای مهارت‌ها هستیم، تصریح کرد: هم از طریق طرح مهنا و هم از طریق برنامه ارگان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای برای تحقق این مهم گام برخواهیم برداشت.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49151
اخبار مرتبط

نظرات شما