با حضور اقشار مختلف مردم؛

پیکر آیت‌الله طه‌محمدی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان همدان از مسجد امام حسن عسگری (علیه‌السلام) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی از روحانیون مبارز بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۲۳ سال امامت جمعه شهرستان فامنین و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۷ نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه شهر همدان را بر عهده داشت. وی همچنین نماینده مردم استان همدان در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری بود.
این عالم ربانی روز شنبه ۱۹ خرداد به علت عارضه مغزی در سن ۷۷ سالگی در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای شیخ غیاث‌الدین طه‌محمدی رحمةالله‌علیه امام‌جمعه سابق همدان را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای شیخ غیاث‌الدین  طه‌محمدی رحمةالله‌علیه را به خاندان و بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امام‌جمعهٔ همدان همراه با فعالیت‌های علمی و اجتماعی و سپس امامت جماعت در تهران هم‌زمان با عضویت در مجلس خبرگان از جملهٔ سوابق و فعالیت‌های این عالم متعهّد و صبور است که مایهٔ علوّ درجات ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای
۱۴۰۳/۳/۲۰


تصویربردار: محمدعلی رجبی
گالری فیلم
http://qomefarda.ir/49159
اخبار مرتبط

نظرات شما