مدیرکل محیط‌زیست قم خبر داد:

نابسامانی حوزه پسماند و بازیافت چالش‌ زیست‌محیطی قم

مدیرکل محیط‌زیست قم گفت: آلودگی‌های ناشی از فاضلاب، نابسامانی در حوزه پسماند و بازیافت صنایع آلاینده مانند سرب و باتری و کمبود بارش از چالش‌های مهم زیست‌محیطی استان قم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدحسین بازگیر به مناسبت هفته محیط‌زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) با اشاره به اینکه بارگزاری بی‌ضابطه صنایع سربی و بازیافت باتری در این استان مشکل‌آفرین است، خاطرنشان کرد: در فرایند بازیافت این محصولات، پسماندهای تولیدی می‌شود که به‌شدت برای محیط‌زیست خطرناک است.

وی ادامه داد: همچنین مدیریت پسماندهای صنعتی و کشاورزی بر عهده واحدهای تولیدی و صنعتی است و نظارت مستمری بر نحوه بازیافت یا مدیریت آنها توسط محیط‌زیست استان انجام می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهاشدگی زباله‌های ساختمانی و غیره در حاشیه راه‌های استان، گفت: رهاکردن این زباله‌ها در حریم جاده‌ها و اراضی ملی یک اقدام غیرقانونی است.

بازگیر گفت:‌هم اینک وضعیت رهاشدگی زباله‌های پلاستیکی و پسماندهای ساختمانی در حریم جاده و اراضی ملی وضعیت قابل‌قبولی ندارد.

وی با اشاره به واردشدن روزانه ۷۰۰ تن زباله به سایت البرز، افزود: از این میان حدود ۶۰ درصد زباله‌ها بازیافت می‌شود و بخش دیگری از آن دفن می‌گردد.

بازگیر اظهار امیدواری کرد با تصویب قریب‌الوقوع طرح جامع مدیریت پسماند در سطح ملی شاهد بهبود وضعیت مدیریت زباله‌ها در سطح شهر و سایت های دفن باشیم.

از ۱۶ تا ۲۲ خرداد به‌عنوان هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49165
اخبار مرتبط

نظرات شما