دادستان عمومی و انقلاب قم:

کیفرخواست ۶ سارق چاقو به‌دست منازل قم صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهمان، تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای سارقان مسلح منازل در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب اظهار کرد: این باند ۶ نفره غیربومی با همراه‌داشتن چاقو، شوکر و اسپری فلفل و با نصب پلاک تقلبی بر خودرو خود از ۴۰ منزل مسکونی در قم و استان‌های دیگر سرقت کردند.

 وی با بیان این‌که در پی سرقت‌های متعدد شبانه به روش کارت کشی، دیلم‌زنی و توپی‌زنی در استان، پرونده در شعبه ۲۲ دادیاری و ۹ بازپرسی دادسرای قم تشکیل شد، ادامه داد: با صدور دستورات قضائی و اقدامات فنی پلیس آگاهی متهمان در یکی از استان‌های هم‌جوار دستگیر شدند.

 وی با بیان این‌که متهمان سابقه‌دار این پرونده از منازل مسکونی شهرهای قم، ساوه، تبریز و دیگر شهرها طلا، دلار، سکه و اشیا قیمتی به سرقت برده‌اند، افزود: متهمان با استفاده از شگردهای متعدد در پی پنهان‌کردن هویت واقعی خود و عدم شناسایی از سوی مأموران بودند.

 غریب در خصوص روش این باند سارقان حرفه‌ای، گفت: متهمان با رصد و گشت‌زنی در محله‌ها و شناسایی خانه‌های خالی و بدون تردد ساکنان و زدن متعدد زنگ درب‌خانه از نبود اهالی منزل اطمینان حاصل می‌کردند و یکی از آن‌ها با تخریب قفل درب یا بالابردن کرکره برقی ورودی منزل وارد خانه می‌شد و یک نفر کنار کوچه مراقب رفت‌وآمدها بود و یک نفر نیز در خودرو منتظر همدستان برای فرار سریع بود.

 وی با اشاره به این‌که برخی اموال مسروقه و سلاح‌های سرد از متهمان کشف و ضبط شده است، گفت: متأسفانه اغلب اموال مسروقه به مال‌خران به کمترین قیمت فروخته شده است.

 وی با هشدار به شهروندان در مراقبت از محله و توجه به تردد افراد و خودروهای مشکوک در اطراف منازل و معابر، از خانواده‌ها خواست برای سرعت و دقت در شناسایی اموال مسروقه، لیست اموال موجود در خانه بالاخص میزان وجه نقد، دلار، جواهرات، طلا، تعداد و نوع سکه‌های بهارآزادی و پارسیان، ساعت و اشیا قیمتی خود را به طور دقیق و کامل لیست برداری نمایند و از نگهداری طلاهای خود در کنار فاکتور خرید آن‌ها خودداری نمایند.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/49169
اخبار مرتبط

نظرات شما