مدیرکل صمت قم خبر داد:

ایجاد ۲ هزار و ۴۳۷ نفر ظرفیت اشتغال جدید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تنها در ۲ ماه سپری شده از سال جاری ۵۴ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۴۳۷ نفر در بخش صنعت استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی پیرامون این موضوع بیان داشت: در همین رابطه ۴۰ جواز ایجادی برای اجرای طرح‌های صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۱۶۵ نفر و تعداد ۱۴ جواز تأسیس توسعه‌ای برای واحدهای صنعتی موجود با سرمایه‌گذاری حدود چهارهزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲۷۲ نفر در استان قم صادر شد.

 وی افزود: طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به‌منظور حمایت از بهره‌برداران واحدهای صنعتی استان نیز در دستور کار بود و دراین‌خصوص پرونده ۷۳ متقاضی برای دریافت تسهیلات به مبلغ سه هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون تعداد ۴۰ مورد از آن‌ها به مبلغ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

 صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

 گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کارهای موردنظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغال‌زایی در این بخش به وجود آمده است.

 یک هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات موردنیاز مردم مشغول هستند.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49170
اخبار مرتبط

نظرات شما