طی یک‌سال در قم؛

۳۴۴ دستگاه غیرمجاز ماینر کشف و توقیف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: از ابتدای سال گذشته تا بیستم خردادماه امسال ۳۴۴ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در این استان کشف و توقیف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» یوسف صادقی خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع ۲۳۷ دستگاه ماینر از ۶۲ پلاک و آدرس در سطح استان قم کشف و با هماهنگی مراجع قانونی توقیف و جمع‌آوری شده‌است.

 وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز در مجموع ۱۰۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از ۱۵ آدرس کشف و جمع‌آوری شده‌است.

 وی عنوان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده استفاده از دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز مراتب را به سامانه پیامکی حراست این شرکت ۳۰۰۰۲۹۰۱۳۲ و یا از طریق اپلیکیشن (برق من) اطلاع‌رسانی کنند.

 صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس قرارگیری این استان در منطقه سه گرمسیری، الگو یا حد مجاز مصرف ماهانه برق در ماه‌های گرم سال (از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه) ۶۰۰ کیلووات‌ساعت تعیین شده و مشترکان با رعایت آن از تعرفه یارانه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

 وی تأکید کرد: الگوی مصرف برق در استان قم در ماه‌های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات‌ساعت یعنی ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت‌ماه و ۶۰۰ کیلووات‌ساعت در ۴ ماه دیگر سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریور است درحالی‌که سال گذشته الگوی مصرف برق قم در فصل گرم سال یک هزار کیلووات بود.

 در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

 قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.

 ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49183
اخبار مرتبط

نظرات شما