مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد:

ساخت ۴۰ درصد اسکلت مبلمان کلاسیک ایران در قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد اسکلت مبلمان‌های کلاسیک ایران در این استان تولید می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالای قم در این حوزه صنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی پیرامون این موضوع بیان داشت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های صنعتی استان قم در تولید مبلمان تبلور دارد که باید در راستای شناساندن آن از همه امکانات تبلیغی و رسانه‌ای به‌خوبی استفاده شود.

 وی افزود: اگر این ظرفیت کم‌نظیر صنعتی در قم به نحو مناسب بارور شود، موجب شکوفایی بیش‌ازپیش اقتصاد استان و شکل‌گیری فرصت‌های متعدد شغلی و سرمایه‌گذاری می‌شود و این موضوعی مهم است که نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت.

 وی ادامه داد: وجود شهرک تخصصی مبلمان در استان قم از جمله عوامل موفقیت این صنعت است و ما تلاش می‌کنیم با ایجاد ناحیه تخصصی نمایشگاهی در آن شرایط لازم را برای آشنایی و استقبال هرچه بیشتر مردم از صنعت مبلمان قم فراهم آوریم.

 اتحادیه درودگران قم که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرده با بیش از چهارهزار عضو در حوزه‌های تولید محصولات چوبی، رنگ‌کاری، رویه‌کوبی و منبت‌کاری از بزرگ‌ترین اصناف استان است که با ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود ۲۰ هزار نفر در صنعت چوب، رتبه بالایی در حوزه اشتغال قم دارد.

 صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

 گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کارهای موردنظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغال‌زایی در این بخش به وجود آمده است.

 یک هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات موردنیاز مردم مشغول هستند.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده‌است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49188
اخبار مرتبط

نظرات شما