مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم خبر داد:

احداث ۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در روستاها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: بیش از پنج هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب برای روستاهای ورجان، لنگرود و کرمجگان این استان احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی نظرزاده بیان داشت: همچنین در این مدت مخزن یک هزارمترمکعبی کهک تکمیل و کار بهسازی مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بین‌راهی قائمیه و صادقیه قم باهدف آبرسانی پایداری به مناطق مختلف استان انجام شد.

 وی با اشاره به پایان عملیات خط انتقال و اصلاح شبکه و نصب انشعابات روستای سنجگان به طول چهار کیلومتر و ساخت مخزن ۲۵۰ مترمکعبی این روستا، گفت: اصلاح شبکه آبرسانی روستای خاوه به طول چهار کیلومتر، اصلاح شبکه و خط انتقال روستای ورجان به طول سه کیلومتر، اجرای خط انتقال روستای کرمجگان به طول هفت کیلومتر و اصلاح و بازسازی شبکه روستاهای فاقد دهیاری به طول حدود ۱۵ کیلومتر از جمله اقدام‌های انجام شده در روستاهای استان است.

 وی احداث ایستگاه پمپاژ بین‌راهی روستای کرمجگان، تهیه و نصب چهار عدد دیزل‌ژنراتور برای روستاهای استان قم، تعویض ۳۷ فقره شیرآلات خط انتقال ۱۵ خرداد، اتصال خط ۸۰ روستا و سلفچگان به خط سرشاخه‌ها، بهسازی و تجهیز ۱۴ حلقه چاه شهری و روستایی و بهسازی ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی خط انتقال ۱۵ خرداد را از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط این شرکت نام برد.

 نظرزاده همچنین با اشاره به اصلاح و بازسازی ۲۴ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر قم، از راه‌اندازی و نصب سه فشارشکن جدید در شبکه توزیع، اتصال خروجی تصفیه‌خانه جدید به خط یک هزار و ۸۰۰ میلیمتر سدکوچری سرشاخه‌ها و انجام عملیات تعمیر ۲۵ الکتروپمپ فرسوده خبر داد.

 گفتنی است هم اینک ۷۶ درصد آب استان از منابع سطحی و ۲۴ درصد آن از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود. با تلاش صورت‌گرفته، آب موردنیاز مردم استان در وضعیت مطلوبی تأمین می‌شود که البته مدیریت هرچه بهتر این روند نیازمند همراهی همشهریان در رعایت سرانه مصرف و صرفه‌جویی است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49202
اخبار مرتبط

نظرات شما