معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خبر داد:

پیشرفت قابل‌توجه طرح بهسازی محور قدیم قم - تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از پیشرفت قابل‌توجه طرح بهسازی محور قدیم قم - تهران خبر داد و گفت: عملیات عمرانی بخش اول این طرح به طول ۱۴ کیلومتر در مرحله روسازی است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی متقیان با بیان اینکه طرح بهسازی محور قدیم قم - تهران از ۱۳ ماه گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این قطعه، بار ترافیک عبوری بین ۲ باند این محور تقسیم خواهد شد.

 وی ادامه داد: بخش دوم این محور به طول ۱۱ کیلومتر زیر بار ترافیک است و فاز سوم با اتمام فاز اول به طول ۲۲ کیلومتر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با اشاره به تأمین اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح فوق، گفت: با تخصیص این اعتبار، فاز سوم آن نیز به طول ۲۲ کیلومتر تا پایان سال آینده به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 متقیان با تأکید بر اهمیت بهسازی و توسعه راه‌های استان، تصریح کرد: قم از نظر جغرافیایی در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار گرفته و از بار ترافیک و عبور و مرور پرتعداد خودروهای سبک‌وسنگین در طول سال برخوردار است.

 وی یادآور شد: با اتمام و بهره‌برداری کامل از این طرح، اتفاقات و تحولات مهمی در حوزه حمل بار، مسافر و ترانزیت در استان قم رخ خواهد داد.

 متقیان کاهش بار ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، افزایش ایمنی تردد، رونق اقتصادی منطقه و توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت را از مزایای اجرای طرح بهسازی محور قدیم قم - تهران به طول ۵۷ کیلومتر نام برد.

 در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

 استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49204
اخبار مرتبط

نظرات شما