مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم:

۵۵۳ هزار تُن کالای اساسی در قم توزیع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با اهتمام دولت مردمی، طی سه‌سال گذشته در راستای تأمین امنیت غذایی مردم، بیش از ۵۵۳ هزار تُن انواع کالای اساسی شامل برنج، شکر و گندم در این استان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سعید محمدی بیان داشت: در همین رابطه در سال ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۳۶۸ تُن برنج، پنج هزار و ۵۴۵ تُن شکر و ۱۶۴ هزار و ۳۰۰ تُن گندم برای مصرف مردم در قم توزیع شد. این میزان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب برای برنج ۶ هزار و ۳۰۰ تُن، شکر هفت هزار و ۹۱۹ تُن و گندم ۱۷۳ هزار و ۲۴۹ تُن بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲، پنج هزار و ۳۴۰ تُن برنج، سه هزار و ۲۵۴ تُن شکر و ۱۸۰ هزار و ۹۸۸ تُن گندم در این استان توزیع گردید.

 وی افزود: در سال جاری نیز روند تأمین، تدارک و توزیع کالاهای اساسی برای تنظیم بازار استان و پاسخ به نیاز مردم به‌خوبی در جریان است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد؛ اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم با همکاری سایر دستگاه‌های متولی، وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بازار استان را به‌صورت مستمر رصد می‌کنند و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمل و توزیع کالاهای موردنیاز را انجام می‌دهند.

 وی تأکید کرد: این روند کنترل و مدیریت کالاهای اساسی در خصوص گندم که عامل تأمین‌کننده قوت غالب مردم؛ یعنی نان است با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود و ما علاوه بر خرید تضمینی گندم کشاورزان قمی مازاد نیاز استان به این محصول را از طریق واردات محصول باکیفیت از سایر نقاط تأمین می‌کنیم.

 گفتنی است گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم - سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

 آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

 به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49250
اخبار مرتبط

نظرات شما