فرماندار جعفرآباد خبر داد:

الحاق ۲۰۰ هکتار زمین جهت احداث مسکن در جعفرآباد

فرماندار جعفرآباد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حل مشکلات مسکن این شهرستان، گفت: با موافقت دولت ۲۰۰ هکتار زمین جهت ساخت مسکن به جعفرآباد الحاق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ذبیح اله عبداللهی افزود: حریم رودخانه، قنات و معارضین این اراضی برطرف شده و هم اینک پذیرش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این اراضی در حال انجام است.

 وی با تأکید بر حل مشکل زمین در جعفرآباد، اضافه کرد: با تأمین این اراضی، متقاضیان بومی این شهرستان از قم به این شهرستان منتقل خواهند شد؛ واحدهای مسکونی در جعفرآباد به‌صورت ویلایی حیاط‌دار احداث خواهد شد.

 هم اینک یک هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در این شهرستان در حال ساخت است.

 وی با اشاره به مشکل کم‌آبی روستاهای پایین‌دست جعفرآباد، ابراز کرد: مجتمع کنونی آبرسانی این شهرستان ۳۳ روستا را پوشش می‌دهد که با احداث خط دوم انتقال آب به طول ۱۳ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان، مشکل کم‌آبی روستاهای این شهرستان برطرف خواهد شد.

 عبداللهی خاطرنشان کرد: همچنین مجوز صدور یک چاه جدید از منطقه علی‌آباد نیز جهت تأمین آب روستاهای جعفرآباد در دست پیگیری است.

 فرماندار شهرستان جعفرآباد با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و طبیعی، اظهار کرد: به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم در پذیرایی و ماندگاری گردشگران، امکان معرفی و حضور گردشگران در این منطقه به‌کندی پیش می‌رود.

 وی با اشاره به روند استقرار ادارات دولتی در شهرستان جعفرآباد، گفت: طی سه سال گذشته و از زمان شهرستان شدن شهر جعفرآباد ۱۷ اداره و دستگاه دولتی به این شهرستان اضافه شده‌اند و استقرار سایر ادارات نیز در دست پیگیری است.

 وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی شهرستان‌های تازه‌تأسیس، عدم اختیارات لازم آنها در صدور مجوزات است و همچنان راهی جز مراجعه به ادارات کل در سطح استان نیست.

 عبداللهی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه سال جاری، گفت: برای نخستین‌بار شهرستان جعفرآباد از حوزه فرعی در این انتخابات به حوزه اصلی ارتقا یافته و ۲۲ شعبه جهت برگزاری این رویداد پیش‌بینی‌شده است.

 وی عنوان کرد: جهت تغییر نام شهرستان جعفرآباد و شهر جعفریه به یک نام مشترک، پیشنهادهای لازم به هیئت دولت جهت تصویب در هیات وزیران ارائه شده است.

 جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

 طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتأسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49324
اخبار مرتبط

نظرات شما