رئیس دانشگاه صنعتی قم:

ارتباط دانشگاه صنعتی قم با واحدهای تولیدی افزایش یافت

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: ارتباط دانشگاه صنعتی قم با واحدهای تولیدی در دولت سیزدهم روند افزایشی یافت و در همین رابطه سال گذشته این دانشگاه در برگزاری همایش‌های تخصصی و رویدادهای مشترک مراکز آموزش عالی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی رتبه هشت کشور را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» جلال رضایی نور بیان داشت: دانشگاه صنعتی قم ارتباط خوب و گسترده‌ای با مراکز تولیدی دارد و به همین خاطر اکثر دانشجویان این دانشگاه حتی قبل از فارغ‌التحصیل شدن، بستر ورود به بازار کار را پیدا کرده و کسب درآمد از محل فعالیت در واحدهای صنعتی را پیدا می‌کنند.

 وی افزود: در همین راستا بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت علوم، در سال ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی قم با ۸۷ درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان در مقطع کارشناسی، رتبه سوم را دراین‌خصوص به دست آورد که این موضوع نشان‌دهنده فرصت‌های خوب کاری برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه است.

 وی ادامه داد: به دلیل ارتباط مستمر دانشگاه صنعتی قم با بخش تولید و شناخت نیازهای آن، فعالیت‌های علمی در این دانشگاه بیشتر کاربردی و به‌منظور رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان صورت می‌گیرد و همین مسئله موجب شده است تا از حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه در واحدهای صنعتی استقبال شود.

 گفتنی است دانشگاه صنعتی قم از سال ۱۳۸۷ با ۲ رشته مهندسی صنایع و کامپیوتر باهدف تربیت دانشجویانی متعهد و متدین آغاز به کارکرد؛ در حال حاضر با سه دانشکده فنی و مهندسی، برق و کامپیوتر و مکانیک با ۲۷ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و ۷۲ عضو هیات علمی پذیرای ۲ هزار دانشجو از ایران و کشورهای همسایه است.

بخش صنعت در قم از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به همین منظور موضوع مهم تأمین نیروی انسانی موردنیاز واحدهای تولیدی فعال استان توسط مراکز علمی همچون دانشگاه صنعتی و دستگاه‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49353
اخبار مرتبط

نظرات شما