استاد ارتباطات:

امروز امنیت سایبری حرف اول را می‌زند

استاد ارتباطات با بیان این که دنیای امروز حرف و زبان خودش را دارد، گفت: امروز امنیت سایبری حرف اول را می‌زند.

سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: اختلالی که در روزهای اخیر در سامانه‌های فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر بخش‌های مهم در کشورهای مختلف رخ داد بار دیگر اهمیت شبکه ملی اطلاعات را نشان داد که باید به آن توجه بیشتری شود.
وی توسعه و تقویت شبکه ملی اطلاعات را مهم برشمرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات از سال ۸۹ در برنامه پنجم مطرح شده و باید دولت چهاردهم در تقویت آن اهتمام داشته باشد چرا که این کار امنیت و و اقتدار نظام را نشان می دهد.
وی ادامه داد: امروز امنیت سایبری حرف اول را می‌زند و در این زمینه نیازمند به‌روزآوری، حمایت و برنامه‌ریزی دقیق هستیم.
این کارشناس ارشد ارتباطات تصریح کرد: میزان نفوذ و استفاده از فضای مجازی هر روز بیشتر می‌شود و کاربران آن نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود با شروع به کار دولت چهاردهم بهانه‌ها رفع و شبکه ملی اطلاعات باقدرت تمام و در همه حوزه‌ها عملیاتی شود.
اسماعیلی طبا بر ضرورت بهره‌مندی از جوانان و نخبگان این عرصه تأکید کرد و بیان داشت: جوانان و نخبگان بسیار کاربلدی در این عرصه داریم که برای شکوفایی نیازمند دیده‌شدن، حمایت و پشتیبانی هستند تا بتوانند در این عرصه کشور را بیمه کنند.

http://qomefarda.ir/49722
اخبار مرتبط

نظرات شما