رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی مطرح کرد:

ارز؛ چالش صنایع سلولزی در قم

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته قم گفت: بحث مسائل بانکی، قوانین صنعت، معدن و تجارت و عدم تخصیص به‌موقع ارز، از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنایع سلولزی در قم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری مهر محسن معین البکاء اظهار کرد: هدف از تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته استان قم این است که بتوانیم نقطه‌نظراتمان را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر ارگان‌ها منتقل کنیم.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته استان قم ناهمگنی در بازار، بحث مسائل بانکی و برخی مسائل مربوط به قوانین صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی خارجی را از دیگر چالش‌های صنایع سلولزی عنوان کرد و افزود: عدم تخصیص به‌اندازه و به‌موقع ارز مشکل مهمی است که تولیدکننده نمی‌تواند مواد اولیه موردنیاز را آن‌گونه که بایدوشاید، وارد کند.
معین البکاء تأکید کرد: برای حل این مشکل، دولت می‌تواند ارز را باتوجه‌به تولید و سهم بازار به انجمن‌هایی که فعال هستند تخصیص دهد.
وی خروج ماشین‌آلات از بخش ارزی را نیز مشکل مهم دیگر مرتبط با صنایع سلولزی خواند و گفت: اگر قرار باشد تولیدکننده، خط تولید راه بیندازد و نیرو جذب کند، ضرورت دارد با ماشین‌هایی منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیا کار کند درحالی‌که همین ثبت سفارش ماشین‌آلات چند ماه طول می‌کشد و بعد از آن هم گفته می‌شود ارز نداریم.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته استان قم خاطرنشان کرد: وجود همین چالش‌ها و مشکلات موجب می‌شود تا خط تولید متوقف شود درحالی‌که انجمن، با درک شرایط موجود همواره پیگیر بهترین راهکار برای رونق اقتصادی است.
وی در خصوص چالش‌های پیش روی صنایع سلولزی در استان قم گفت: عدم هماهنگی سازمان حمایت در زمینه قیمت‌گذاری نرخ ماده اولیه موردنیاز برای تولید انواع دستمال‌کاغذی از جمله این موارد است که پس از افزایش تولید تیشو، کارخانه‌ها یک ماه بلاتکلیف می‌مانند تا سازمان حمایت قیمت جدید را بپذیرد و متأسفانه این چالش هر سال وجود دارد.




انتهای خبر /


http://qomefarda.ir/49729
اخبار مرتبط

نظرات شما