دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم خبر داد:

کاهش نرخ شیوع اعتیاد در کارگران

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری کشور، گفت: این نرخ در جمعیت کارگری قم، ۱۰ درصد پایین‌تر از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدتقی رجبی همچنین با بیان اینکه این نرخ در استان نسبت به کشور خیلی پایین‌تر است تصریح کرد: باید برای کاستن از این آمار بیش‌ازپیش تلاش شود.

 وی با بیان این نکته که قم به لحاظ معضل معتادان متجاهر پاک‌ترین استان کشور محسوب می‌شود افزود: به‌خاطر زحمت‌های شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی استان، خوشبختانه معتاد متجاهری در سطح شهر قم مشاهده نمی‌شود.

 وی همچنین رسیدگی به پرونده معتادان متجاهر را از چالش‌های جدی انتظامی و قضایی استان توصیف کرد و بیان داشت: مشکل اصلی، مبارزه با مخدر استان، کمبود نقدینگی و پولی است که باید تزریق شود.

 وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ابتدای سال جاری تابه‌حال، ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار را به حوزه مواد مخدر قم تخصیص داده است یادآور شد: این، با مبلغی که برای تأمین هزینه‌های شورای مواد مخدر استان لازم است، قابل‌قیاس نیست.

 رجبی در ادامه تأکید کرد: قم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به همین علت، در اختصاص اعتبارات مبارزه با مواد مخدر نیز، باید رویکردمان به این استان، ویژه باشد.

 وی تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری قم برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال گذشته را موردتوجه قرارداد و گفت: شهرداری امسال نیز تخصیص ۲۴ میلیارد ریال را در برنامه دارد.

 دبیر شورای مخدر قم در بخش دیگری از سخنان، موضوع ادغام مراکز غربالگری معتادان، شهرداری و اداره کل بهزیستی این استان را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: با انجام این اقدام، صرفه‌جویی خوبی در مکان صورت گرفت، نیروهای مرکز غربالگری شهرداری نیز، برای کمک به بهزیستی اعلام آمادگی کردند.

 رجبی در بخشی سخنان همچنین با یادآوری مکاتبه دبیرخانه شورای مواد مخدر دررابطه‌با موضوع خدمات قضایی قضات اظهار کرد: مقرر شد تا تفاهم‌نامه مشترک بین قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر لحاظ شود.

 وی راه‌اندازی خانه نشاط در روستای کهندان، یکی از روستاهای محروم و کم‌برخوردار از نظر امکانات و فضاهای ورزشی را موردتوجه قرارداد و گفت: باتوجه‌به هزینه‌بربودن این طرح، مبلغ چهار میلیارد ریال از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل ورزش و جوانان استان پرداخت، و تجهیز آن نیز توسط ورزش و جوانان انجام شد.

 وی با بیان این مطلب که امسال سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر، تجهیزکردن خانه نشاط نیست گفت: سیاست ستاد، تجهیزکردن خانه روستایی است، ازاین‌رو طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، علاوه بر سهمیه موجود قم، سه خانه روستایی دیگر نیز تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49738
اخبار مرتبط

نظرات شما