مدیرکل هواشناسی استان قم خبر داد:

ادامه روزهای خاکی و گرمای شدید در قم

مدیرکل هواشناسی قم گفت: هوای استان امروز، فردا و پس فردا با گردوخاک و ادامه روزهای گرم همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهران حیدری با اشاره به وضعیت هوای استان و خیزش دوباره گردوغبار در استان قم گفت: امروز عصر در برخی ساعات شاهد وزش باد، افزایش ابر و غبارآلودگی خواهیم بود.
وی با اشاره به دمای هوای قم افزود: حداقل دمای امروز ۳۰ درجه سانتیگراد ثبت شده و حداکثر به ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید. فردا نیز در برخی ساعات شاهد وزش باد همراه با گردو خاگ خواهیم بود و انتظار داریم حداقل دما فردا به ۳۰ درجه سانتیگراد و حداکثر به ۴۵ درجه سانتیگراد برسد.
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: احتمالاً روز دوشنبه حداکثر دما به ۴۵ درجه سانتیگراد برسد و شاهد وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک در سطح استان باشیم.
وی بیان کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است دمای هوای استان تا سه‌شنبه بالا و همچنان گرم باشد و از سه‌شنبه به بعد دمای هوا تدریجاً کاهش یابد و تا ۴۰ درجه هم خواهد رسید.
مدیرکل هواشناسی استان قم با یادآوری گرمای بی‌سابقه روز ۱۷ مرداد گفت: در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد شهر قم با ثبت دمای ۴۷.۲ درجه گرم‌ترین شهر در ایران بود که در طول ۴۰ سال گذشته این گرمی در قم بی‌سابقه بوده و بالاترین دمایی بوده که در این شهر ثبت شده است.
حیدری با اشاره به دلایل گرمای بی‌سابقه در قم گفت: شرایط اقلیمی از جمله عرض جغرافیایی قم و همچنین ارتفاع زیر یک هزار متر از دریا عامل تعیین‌کننده برای دمای هوای هر منطقه است که مهم‌ترین علت گرم بودن هوای قم در مقایسه با سایر شهر‌ها جریان هوای شرق به غرب در تابستان است.
وی افزود: این عامل باعث می‌شود به‌واسطه وزش باد، گرمای هوا از کویر مرکزی ایران به سمت شهر قم هدایت شود.


انتهای خبر /


http://qomefarda.ir/50031
اخبار مرتبط

نظرات شما