قم فردا گزارش می دهد؛

سبک زندگی رضوی، بهترین الگو در زندگی

باید جنبه‌های عملی و علمی سیره زندگی ائمه معصومین مخصوصاً امام رضا (ع) را در خانواده و جامعه پیاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آشـنایی با زندگی ائمه اطهار نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در حیات امت اسلامی دارد و آگاهی از زندگی و سیره ائمه می‌تواند منشأ تـحولاتی عـظیم در زندگی امت اسلامی شـود.
در زندگی با سبک رضوی، فرد با در نظر داشتن رفتار و کردار و اندیشه امام رضا (علیه‌السلام) در زندگی فردی و اجتماعی‌‏اش، می‏‌تواند سعادتمندی را برای آینده زندگی خود پایه‌‏ریزی کند. برای رسیدن به سبک زندگی صحیح، باید بیش از هر چیز به شناخت کاملی از ابعاد فکری، شخصیتی و اعتقادی این امام همام دست پیدا کنیم.
شاکله زندگی آن امام همام، مبتنی بر تقوای الهی، احترام و حفظ حرمت انسانی است. اگر همین نکات را در زندگی روزمره خود پیاده کنیم، قطعاً زندگی ما نیز به سیره و مشی ایشان نزدیک‌‏تر خواهد بود.

فرهنگ و سیره عملی امام رضا (ع) را در زندگی بکار ببریم
از همین رو  حجت‌الاسلام‌ حسین بنیادی، استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه باید از سیره عملی معصومین (ع) پیروی کنیم، اظهار داشت: باید جنبه‌های عملی و علمی سیره زندگی ائمه معصومین مخصوصاً امام رضا (ع) را در خانواده و جامعه پیاده کنیم.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ و سیره عملی معصومین (ع) توسط مبلغین دین است.

مهربانی و عطوفت در همه اهل‌بیت(ع) همواره وجود داشته است، اما یکی از صفات بارز امام رضا(ع)« رئوف» است، به‌طوری‌که جلوه این مهربانی در زندگی حضرت به‌وضوح دیده می‌شود، مهربانی و عطوفتی که نه‌تنها در بین دوستان، بلکه دشمنان حضرت زبانزد بود و در زیارت‌نامه آن حضرت می‌خوانیم: «السَّلَامُ‌ عَلَی‌ الْإِمَام الرَّئوف‌». رئوف به کسی گفته می‌شود که بر دیگری لطف و رحمت می‌کند و این مهرورزی او هیچ طعم تلخ و ناخوشایندی بر کام آن دیگری نمی‌گذارد.

توجه به سیره امام رضا (ع) در خانواده
همچنین آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم‌ترین شاخصه‌های سبک زندگی رضوی برای جامعه امروز ، اظهار داشت: زندگی امام رضا(ع) در عرصه سیاسی، حکومتی و نیز در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و در عرصه تلاش برای مقابله با فتنه و حفظ اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) و مقابله با توطئه‌های داخلی و بین‌المللی درس‌آموز است.
وی ادامه داد:  یکی از مواضع اجتماعی و فرهنگی امام رضا(ع) بر اساس یک برنامه متوازن در سبک زندگی اسلامی بر اساس آشنایی با آموزه‌های دین در کنار اهتمام به امور معیشت، زندگی، صبر، شکیبایی و رضایت به زندگی است که ایشان بر آن تأکید ویژه‌ای دارند.

سیره معصومین (ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است
این در حالی است که آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در تمام ابعاد برای جامعه الگو است، اظهار داشت: متولیان دین باید در جامعه برای ترویج معارف اهل‌بیت (ع) و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و سبک زندگی آن‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه ائمه در کنار بیان احکام و دستورات الهی  مبارزات سیاسی خود را هم ادامه می‌دادند خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) نقش زیادی در آگاه‌سازی مردم زمان خودش داشت به‌طوری‌که روشنگری که ایشان می‌کرد در جامعه‌ای اسلامی زبانزد بود.

زندگی امام رضا(علیه‌السلام) سرشار از نکته‌‏ها و راز و رمزهای شگفت‏‌انگیزی است که ضمن بیان عظمت و بزرگی ایشان، الگویی مطمئن و بی‏مثالی در عرصه زندگی خانوادگی فراروی رهروان قرار می‏‌دهد و در پرتو آن می‏‌توان به مهم‏ترین ویژگی‌های خانوادۀ متعالی دست‌یافت.


انتهای خبر /160

 
http://qomefarda.ir/50336
اخبار مرتبط

نظرات شما