مسئول جامعه زنان قم:

هدف جشنواره فردخت ارتقا جایگاه پوشاک است

مسئول جامعه زنان قم با اشاره به اینکه از بستر جشنواره فردخت برای استعدادیابی در عرصه طراحی دوخت استفاده خواهد شد، گفت: امیدواریم از این نیروهای تراز انقلاب در عرصه طراحی و دوخت لباس برای رشد جایگاه پوشاک ایرانی اسلامی بهره ببریم.

زینب فرخ در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اولین جشنواره استانی فردخت، اظهار داشت: این جشنواره در راستای جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی و تولید پوشاک عفیفانه در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: از اهداف مهم این جشنواره تولید پوشاک باکیفیت، قیمت مناسب، ارتقاء کیفیت کارگاه‌های تولیدی، اصلاح مد و پوشاک مطابق بافرهنگ ایرانی اسلامی است.
مسئول جامعه زنان قم با اشاره به ارتباط مستقیم طراحان و اثرگذاران صنعت پوشاک، گفت: از طریق برگزاری این نوع جشنواره ها به دنبال تربیت و کشف استعدادها در عرصه طراحی و دوخت هستیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم از این نیروهای تراز انقلاب در عرصه طراحی و دوخت لباس برای رشد جایگاه پوشاک ایرانی اسلامی در قم بهره ببریم.
فرخ خاطرنشان کرد: جشنواره استانی فرهنگی هنری و دانش‌بنیان فردُخت برای اولین بار در  قم و برای پنجمین بار در کشور در حال برگزاری است. 
وی افزود:  محورهای رقابت در این جشنواره در بخش اثر (ارائه نمونه کار دوخته‌شده)، بخش طراحی(ارائه طرح به‌صورت چاپ‌شده)، بخش تحقیق و پژوهش(ارائه آثار علمی پیرامون محورهای مشخص‌شده) و در حوزه تخصصی لباس اجتماع به‌ویژه مانتو است.
مسئول جامعه زنان قم ادامه داد: سطح رقابت در این جشنواره در عرصه ویژندها (خانه‌های مد دارای نمانام) تولیدی‌ها، آزاد و درنهایت بخش دانشجویی و دانش‌آموزی است که مهلت ارسال آثار طبق درخواست‌ها تا ١۵ شهریورماه ۱۴۰۳ تمدیدشده است.
وی ابراز داشت: در بخش دانش‌آموزی از هنرستان‌هایی که آثار فاخری را تحویل دهند در روز اختتامیه  جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد همچنین به تمام شرکت‌کننده در این جشنواره گواهی معتبری اعطا خواهد شد.
فرخ در خاتمه افزود:  لینک ثبت‌نام در جشنواره فردخت https://survey.porsline.ir/s/mwJOrXXa و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال (@Fardokht_qom) در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.


انتهای خبر /160


 
http://qomefarda.ir/50393
اخبار مرتبط

نظرات شما