برنامه اجرایی ارائه شد؛

تعیین تکلیف طرح‌های صنعتی راکد در قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: امسال هشت جلسه کمیته پایش طرح‌های صنعتی استان باهدف بررسی وضعیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی راکد و غیرفعال در قم تشکیل و برنامه اجرایی برای تعیین تکلیف طرح‌ها ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  وحید آشتیانی بیان کرد: در مرحله اول، ۲۰۰ طرح صنعتی غیرفعال که در مرحله تخصیص زمین و دیوارکشی قرار داشتند و قراردادهای آن‌ها برای سال ۱۴۰۰ و قبل از آن منعقد شده بود، در کمیته مطرح و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

 وی با اشاره به این‌که طرح‌های صنعتی مذکور به تعهدات خود در زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال عمل نکردند، اظهار داشت: ما متعهد به بازگرداندن رونق به طرح‌های صنعتی و همکاری نزدیک با سرمایه‌گذاران هستیم و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در صنعت استان قم باشیم.

 وی همچنین به تقویت روابط با نهادهای ذی‌ربط و استفاده از ظرفیت‌های محلی برای توسعه صنایع مختلف تأکید کرد و گفت: باهمت و همدلی، به دنبال تحقق چشم‌انداز توسعه پایدار صنعتی در استان قم هستیم و از همه اعضای کمیته پایش، سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی درخواست می‌کنیم که همچنان با ما در ارائه نظرات و پیشنهادهای خود همکاری کنند.

 گفتنی است حجم قابل‌توجه جوازهای تأسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در صنعت قم نشان‌دهنده رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تأکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند روبه‌رشدی را طی می‌کند.

 بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ای را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است.

 شهرک‌های صنعتی استان قم به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/50715
اخبار مرتبط

نظرات شما