رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران قم مطرح کرد:

کاهش چشمگیر جرائم و دعاوی مرتبط با املاک با اجرای قانون الزام ثبت رسمی معاملات غیرمنقول

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران قم گفت: با اجرایی شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول شاهد کاهش چشمگیر جرائم و دعاوی در حوزه‌ املاک و اراضی مختلف خواهیم بود.

 محمدرضا محامد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به لازم  الاجرا شدن قانون جدیدالتصویب «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» اظهار داشت: با اجرایی‌شدن این قانون و با اعتبار زدایی از اسناد عادی در حوزه معاملات اموال غیرمنقول (زمین، خانه، آپارتمان و امثالهم) امکان بروز جرایمی همچون، جعل، کلاهبرداری، زمین‌خواری، پولشوئی و فرار مالیاتی به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال های اخیر درصد بالائی از پرونده های متشکله در دادگستری ها اعم از دعاوی حقوقی و کیفری به طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از معاملات و اسناد عادی املاک و اراضی بوده  است با اجرایی‌شدن این قانون بار سنگینی از دوش قوه قضاییه برداشته خواهد شد.
محامد تصریح کرد: مطابق این قانون تنظیم هرگونه سند غیررسمی و عادی اعم از قولنامه یا مبایعه‌ نامه نسبت به اسناد تک برگی صادره از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۳به بعد ممنوع و در هیچ یک از مراجع قضائی و اداری پذیرفته نشده و دارای اعتبار نخواهد



انتهای خبر /110


 
http://qomefarda.ir/50721
اخبار مرتبط

نظرات شما