فرماندار قم:

مدیریت ترافیکی قم نیازمند هوشمندسازی است

فرماندار قم اهمیت استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در مدیریت ترافیکی و انتظامی شهر را مورد اشاره قرارداد و گفت: حل مشکل‌های ترافیکی شهر قم بدون هوشمندسازی معابر و تقاطع‌ها امکان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» عباس ذاکریان عصر سه‌شنبه در نشست با رؤسای کلانتری‌ها و پلیس راهور شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری افزود: استفاده از روش‌های سنتی برای کنترل ترافیک، از کارآمدی لازم برخوردار نیست.

 وی ادامه داد: دوران حضور مأمور پلیس راهنمایی رانندگی در چهارراه‌ها و تقاطع‌ها، سپری شده، ازاین‌رو برای کنترل و مدیریت ترافیک ناگزیر به استفاده از روش‌ها و شیوه‌های نوین هستیم.

 فرماندار قم افزایش تولید خودروهای بی‌کیفیت و نبودن جاده‌های مناسب برای آمدوشد این خودروها را موردتوجه قرارداد و گفت: بی‌شک این معضل زمینه‌ساز بروز و ظهور تخلف‌های راهنمایی‌ورانندگی می‌شود.

 ذاکریان، بهره‌گیری از تجربه کشورهای دیگر در موضوع هوشمندسازی راهنمایی‌ورانندگی را ضروری دانست و اظهار کرد: باید بدون هیچ تعصبی، از تجربه‌های موفق علمی دنیا استفاده کنیم.

 وی با بیان این نکته که در زمینه ترافیک تجربه‌های بسیار موفقی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: تردد خودروها با سرعت بالا در خیابان‌های سطح شهر، بدون وقوع تصادف‌های منجر به جراحت و فوت ممکن نمی‌باشد.

 این مسئول با تأکید بر حاکم نمودن آرامش در مسائل ترافیکی یادآور شد: طبق آیین‌نامه طراحی شهری، سرعت در محدوده داخل شهر، به‌هیچ‌عنوان نباید افزایش پیدا کند.

 فرماندار قم اجرای این قوانین را مستلزم داشتن یک حمل‌ونقل عمومی مناسب عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم شاهد عبور و مرور خودروهای تک‌سرنشین نباشیم، باید حمل‌ونقل عمومی ارزان و باکیفیت را جایگزین نماییم.

 ذاکریان در ادامه، مسئولیت‌ها و وظایف خطیر پلیس را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: اگر دستگاه‌های مختلف مانند آموزش‌وپرورش، شهرداری و امور مالیاتی، تکلیفشان را به نحو مطلوب انجام ندهند، پلیس با مشکل‌های زیادی مواجه می‌شود.

 وی با بیان این مطلب که شالوده رفتارهای اجتماعی از دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد تصریح کرد: آموزش‌وپرورش اگر در آموزش رفتارهای شهروندی دانش‌آموزان عملکرد خوبی نداشته باشد، افزایش آمار جرم و جنایت و بزهکاری در جامعه را در پی دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/50870
اخبار مرتبط

نظرات شما