معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

ورود ۵۴۵ دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۵۴۵ دانشجوی جدید در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (پزشکی و دندانپزشکی) در این دانشگاه پذیرفته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمود پرهام در این زمینه افزود: سال جدید تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی قم از روز شنبه پنجم آبان‌ماه آغاز می‌شود؛ کار ثبت‌نام از دانشجویان از هفته پیش آغاز شده و مراحل ثبت‌نام در حال انجام است.

 وی اضافه کرد: امسال ۵۴۵ نفر دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرفته شدند که بیش از ۵۰ درصد پذیرفته‌شده‌ها را دختران تشکیل می‌دهند و قرار است در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (پزشکی و دندانپزشکی) به تحصیل بپردازند.

 وی ادامه داد: از این تعداد پذیرفته‌شده‌ها، ۳۸۸ نفر ورودی مهرماه و ۱۵۷ نفر نیز ورودی بهمن‌ماه هستند و ۳۰۶ نفر از پذیرفته‌شده‌ها در مقطع کارشناسی و ۲۳۹ نفر نیز در مقطع پزشکی و دندانپزشکی تحصیل خواهند کرد.

 پرهام گفت: در حال حاضر ۴۰ رشته در دانشگاه علوم پزشکی قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، فوریت‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، داخلی، اطفال، بیهوشی، طب اورژانس، مغز و اعصاب، فوق‌تخصص گوارش، اخلاق پزشکی، مهندسی بافت وجود دارد.

 وی در خصوص راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: درخواست برای ایجاد ۲۵ رشته جدید نیز در مقاطع، ارشد، PHD، تخصص و فوق‌تخصص ارائه شده که برخی از این رشته‌ها شامل تخصص اورولوژی، ارتوپدی، رادیولوژی، جراحی مغز و اعصاب، فوق‌تخصص ریه، کلیه کودکان و مراقبت‌های ویژه می‌شود.

 وی با بیان این‌که پنج هزار و ۷۹۶ دانشجو از ابتدا تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی قم فارغ‌التحصیل شدند، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۶۸ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند که یک هزار و ۲۴۳ نفر آن‌ها پسر و هزار و ۵۲۵ نفر آنان را دختران تشکیل می‌دهند که در هفت دانشکده تحصیل می‌کنند.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۱۱۵ دانشجو اتباع نیز از کشورهای هند، بحرین، تاجیکستان، افغانستان و عراق در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول تحصیل هستند که ۱۷ نفر از آنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ پذیرش شده‌اند.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/51052
اخبار مرتبط

نظرات شما