رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

توسعه صنایع پتروشیمی موجب ارزآوری برای کشور می‌شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: توسعه صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی موجب ارزآوری برای کشور و افزایش صادرات می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که می‌توان در عرصه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی انجام داد، توسعه این‌گونه صنایع در کشور است تا زمینه اشتغال جوانان در استان‌ها فراهم شود که امیدواریم این کار ارزشمند محقق شده و موجب ارزآوری برای کشور، افزایش صادرات و حل مشکلات مردم شود.

 وی با اشاره به‌سختی نیروی کار در صنعت نفت و گاز گفت: نیروهایی که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و در روی سکوهای نفتی در گرمای طاقت‌فرسا تلاش می‌کنند، به‌عنوان مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی شناخته می‌شوند.

 امام‌جمعه قم ادامه داد: دشمنان، علیه اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور برنامه‌های فراوانی طراحی کرده و چشم طمع به ثروت‌های خدادادی این ملت دوختند.

 وی افزود: دشمنان سالیان سال این منابع را غارت می‌کردند و برای آنها سخت و دشوار است که این صنعت به دست نیروهای متعهد و متخصص ما باشد. چون از مستعمراتی که درگذشته داشتند محروم شدند و اگر این انقلاب رخ نمی‌داد سالیان متمادی، مهمان ناخوانده این کشور بودند و ثروت ملت را به یغما می‌بردند.

 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که می‌توان در این عرصه انجام داد، توسعه این‌گونه صنایع به‌صورت کوچک و بزرگ در سراسر کشور است تا زمینه اشتغال جوانان در استان‌های مختلف فراهم شود.

 وی افزود: نعمت نفت و گاز یک فرصت الهی برای ملت ماست، چرا که بعضی کشورها حتی قطره‌ای نفت ندارند که بهترین کار، جلوگیری از خام‌فروشی این نعمت خدادادی و ایجاد زمینه تولید محصولات مرتبط با این صنعت در کشور است.

 عدم اتکای اقتصاد کشور به نفت

 استاد حوزه علمیه قم افزود: پایه اقتصاد ما نباید تنها متکی به فروش نفت باشد، چرا که عرصه‌های زیادی مانند شیلات و کشاورزی و معادن در کشور است که همه افراد باید به صحنه بیایند و این عرصه‌ها را توسعه داده و تولید محصولات را افزایش دهند که برای کشور ارزآوری خواهند داشت.

 وی گفت: کار شما یک عمل جهادی و عبادی است و باوجود تهدید دشمن، به فضل الهی بااقتدار جمهوری اسلامی و تجربه جنگ هشت‌ساله و فرامین رهبر معظم انقلاب - مدظله‌العالی -، روزبه‌روز شاهد پیشرفت کشور در این عرصه خواهیم بود.

 امام‌جمعه قم با اشاره موفق نبودن صنعت خودروسازی در مقایسه با صنعت نفت و گاز عنوان کرد: با کره جنوبی صنعت خودروسازی را شروع کردیم؛ ولی پیشرفت آن‌ها در مقایسه با ما قابل‌قیاس نیست و تولیدات این صنعت باقیمت گران و کیفیت پایین به مردم عرضه می‌شود.

 در ابتدای این جلسه، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی ایران، ضمن ارائه گزارشی گفت: صنعت پتروشیمی ارزآورترین صنعت در کشور است و همه تلاش ما این بوده که بر اساس منویات مقام معظم رهبری - مدظله‌العالی -، با استفاده از جوانان و اعتماد به آنها از خام‌فروشی جلوگیری کرده و موفقیت‌هایی در این زمینه کسب کنیم.

 مصطفی متدین با اشاره به یکی از پروژه‌های در حال انجام این مجموعه گفت: یکی از جاهایی که هدررفت منابع صورت می‌گیرد، روشن بودن مشعل‌هایی به نام فِلِر است که این مجموعه پروژه‌ای را برای استفاده از این گازها و خاموش‌کردن این مشعل‌ها شروع کرده است.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/51091
اخبار مرتبط

نظرات شما