قم فردا گزارش می دهد؛
اهمیت برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال
امروز در زمینه تولید محتوا در عرصه های مختلف مخصوصا در عرصه دیجیتال که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید رویدادهای تولید محتوای دیجیتال که برای شرکت کنندگان تجربه، آموزش و تیم سازی را دارد برگزار شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم با حضور تیمهای مختلف با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در دو بخش اصلی و بخش جانبی صبح چهارشنبه آغاز شد. این رقابت به مدت ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت و بعد از اتمام زمان تعیین شده باید محتوای تولید شده بر اساس موضوع تعیین شده برای داوری تحویل شود.
این رویداد در بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و در بخش جانبی در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی در حالی برگزاری است.
حضور بیش از ۳۰۰ نفر در رویداد بسیج
در این خصوص سید محمدحسن یزدی نژاد در گفتگو با خبرنگار «قم فردا»، با اشاره به برگزاری ششمین مرحله رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج قم، اظهار داشت: ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: رویداد امسال در دو بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و بخش جانبی آن در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی در حال برگزاری است.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، گفت: نمایش توانمندیهای تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوای دیجیتال در بستر فضای مجازی، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای دیجیتال و شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال باهدف اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کسبوکارهای مجازی و دیجیتال بومی از جمله این اهداف است.
وی اضافه کرد: در رویداد امسال بیش از ۳۰۰ نفر در قالب ۷۵ تیم در گروههای دو تا پنج نفر از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال حضور دارند. همچنین امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۶ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۲ نفر برادر هستند.
اهمیت تولید محتوا در کلام رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی از دیدارهای خود به مسئله تولید محتوای تاکید کرده اند. ایشان در یکی از دیدارها با اعضای شورای عالی فضای مجازی می فرمایند: «ما در زمینه تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش میآید؛ باید بنشینید روی این مسأله ـ تولید محتوا ـ طراحی کنید. ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم؛ افراد بهدردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛ حوزههای علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهیها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.»
این بیانات و بسیاری از بیانات دیگری رهبری در خصوص تولید محتوا و فضای مجازی نشان از اهمیت این موضوع و محتوای آن دارد که باید در این خصوص هر کسی نفش خود را بازی کند.
امروز یکی از عرصه هایی که می تواند در زمنیه تولید محتوا، آموزش، افزایش تجربه و تیم سازی به فعالان و دغدغه مندان این عرصه کمک کند برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال در بسیج است. از همین رو با تنی چند از گروه های شرکت کننده در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج قم که در حال برگزاری است گفتگوهایی را انجام دادیم.
رویداد بسیج برای پیشرفت جبهه انقلاب مؤثر است
از همین رو محمدیاسین صابر، سرگروه تیم ساهر با اشاره به اینکه تیم ما در حوزه انیمیشن، گرافیک و موشنگرافیک فعالیت دارد، اظهار داشت: ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم در سطح مطلوب و متناسب است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما برای حضور در این رویداد کسب تجربه متفاوت و جدید در کنار آشناشدن با دیگر تیم ها است.
رویداد بسیج موجب رشد تواناییهای فنی است
همچنین امیرحسین سفیدگر، سرگروه تیم هاکرین در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ما در بحث طراحی اپلیکیشن فعالیت داریم، اظهار داشت: تیم ما در چهارمین دوره رویداد در بخش نرم افزار ویژه تلفن همراه مقام اول را کسب کرد.
وی ادامه داد: سطح رویداد از نظر تیم های شرکتکننده در حد متوسط است و از کیفیت بالایی برخوردار نیست.
سرگروه تیم هاکرین با اشاره به هدف حضور در این رویداد، عنوان کرد: هدف از شرکت تیم هاکرین در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج رشد تواناییهای فنی تیمی و فردی است.
وی اضافه کرد: به نظر بنده اینگونه رویدادها باید برگزار شود و نیاز آینده کشور به جوانان ایدهپرداز زیاد است.
شناسایی و پرورش نیرو در رویداد بسیج
از طرفی سید محمدرضا پرهیزگار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه گروه توسعه نرمافزار ۴۰۴ از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: این گروه در تولید و توسعه نرمافزارهای موبایلی و تحت وب فعالیت دارد.
وی ادامه داد: گروه توسعه تمامی مراحل از ایدهپردازی تا طراحی گرافیک و پیادهسازی کامل نرمافزار را انجام میدهد.
سرگروه تیم توسعه نرمافزار ۴۰۴ با اشاره به اینکه سطح رویداد خوب است، گفت: سطح رویداد بسیار خوب است و جا برای رشد دارد و میتواند به بزرگترین رویداد تولید محتوای در کشور تبدیل شود؛ اما باید در خصوص تمام ابعاد آن بیشتر فکر شود.
وی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این رویداد رقابت و سنجش توان خود و ارائه و پیادهسازی ایده جدید است که در این رویداد به آن فکر کردهایم و ارائه خواهیم داد.
پرهیزگار در ادامه با اشاره به تأثیر برگزاری این گونه رویدادها در کشور، گفت: برای شناسایی و پرورش نیروهای بالقوه در حوزه تولید محتوای دیجیتال این گونه رویدادها مؤثر هستند و میتوانند در مدت کوتاه مشکلات مشخصی را در حوزه تولید محتوا حل کنند.
وی تصریح کرد: اگر رویداد تعیین موضوع و شتابدهی خوبی داشته باشد حتماً منجر به نتایج خوب در سطح ملی خواهد شد.
در هر صورت آنچه مشخص است اهمیت تولید محتوای دیجیتال است که باید برای این عرصه تولیدات حرفه ای و با کیفیت تولید شود اما برای یک کار حرفه ای باید تیم ها آموزش ها و تجربه های لازم را کسب کنند که برگزاری این گونه رویدادها توسط ارگان ها مختلف در کشور و شهرهای مختلف می تواند به آنها کمک موثری و خوبی کند.
انتهای خبر /160
این رویداد در بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و در بخش جانبی در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی در حالی برگزاری است.
حضور بیش از ۳۰۰ نفر در رویداد بسیج
در این خصوص سید محمدحسن یزدی نژاد در گفتگو با خبرنگار «قم فردا»، با اشاره به برگزاری ششمین مرحله رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج قم، اظهار داشت: ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: رویداد امسال در دو بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و بخش جانبی آن در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی در حال برگزاری است.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، گفت: نمایش توانمندیهای تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوای دیجیتال در بستر فضای مجازی، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای دیجیتال و شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال باهدف اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کسبوکارهای مجازی و دیجیتال بومی از جمله این اهداف است.
وی اضافه کرد: در رویداد امسال بیش از ۳۰۰ نفر در قالب ۷۵ تیم در گروههای دو تا پنج نفر از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال حضور دارند. همچنین امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۶ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۲ نفر برادر هستند.
اهمیت تولید محتوا در کلام رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی از دیدارهای خود به مسئله تولید محتوای تاکید کرده اند. ایشان در یکی از دیدارها با اعضای شورای عالی فضای مجازی می فرمایند: «ما در زمینه تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش میآید؛ باید بنشینید روی این مسأله ـ تولید محتوا ـ طراحی کنید. ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم؛ افراد بهدردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛ حوزههای علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهیها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.»
این بیانات و بسیاری از بیانات دیگری رهبری در خصوص تولید محتوا و فضای مجازی نشان از اهمیت این موضوع و محتوای آن دارد که باید در این خصوص هر کسی نفش خود را بازی کند.
امروز یکی از عرصه هایی که می تواند در زمنیه تولید محتوا، آموزش، افزایش تجربه و تیم سازی به فعالان و دغدغه مندان این عرصه کمک کند برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال در بسیج است. از همین رو با تنی چند از گروه های شرکت کننده در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج قم که در حال برگزاری است گفتگوهایی را انجام دادیم.
رویداد بسیج برای پیشرفت جبهه انقلاب مؤثر است
از همین رو محمدیاسین صابر، سرگروه تیم ساهر با اشاره به اینکه تیم ما در حوزه انیمیشن، گرافیک و موشنگرافیک فعالیت دارد، اظهار داشت: ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم در سطح مطلوب و متناسب است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما برای حضور در این رویداد کسب تجربه متفاوت و جدید در کنار آشناشدن با دیگر تیم ها است.
رویداد بسیج موجب رشد تواناییهای فنی است
همچنین امیرحسین سفیدگر، سرگروه تیم هاکرین در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ما در بحث طراحی اپلیکیشن فعالیت داریم، اظهار داشت: تیم ما در چهارمین دوره رویداد در بخش نرم افزار ویژه تلفن همراه مقام اول را کسب کرد.
وی ادامه داد: سطح رویداد از نظر تیم های شرکتکننده در حد متوسط است و از کیفیت بالایی برخوردار نیست.
سرگروه تیم هاکرین با اشاره به هدف حضور در این رویداد، عنوان کرد: هدف از شرکت تیم هاکرین در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج رشد تواناییهای فنی تیمی و فردی است.
وی اضافه کرد: به نظر بنده اینگونه رویدادها باید برگزار شود و نیاز آینده کشور به جوانان ایدهپرداز زیاد است.
شناسایی و پرورش نیرو در رویداد بسیج
از طرفی سید محمدرضا پرهیزگار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه گروه توسعه نرمافزار ۴۰۴ از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: این گروه در تولید و توسعه نرمافزارهای موبایلی و تحت وب فعالیت دارد.
وی ادامه داد: گروه توسعه تمامی مراحل از ایدهپردازی تا طراحی گرافیک و پیادهسازی کامل نرمافزار را انجام میدهد.
سرگروه تیم توسعه نرمافزار ۴۰۴ با اشاره به اینکه سطح رویداد خوب است، گفت: سطح رویداد بسیار خوب است و جا برای رشد دارد و میتواند به بزرگترین رویداد تولید محتوای در کشور تبدیل شود؛ اما باید در خصوص تمام ابعاد آن بیشتر فکر شود.
وی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این رویداد رقابت و سنجش توان خود و ارائه و پیادهسازی ایده جدید است که در این رویداد به آن فکر کردهایم و ارائه خواهیم داد.
پرهیزگار در ادامه با اشاره به تأثیر برگزاری این گونه رویدادها در کشور، گفت: برای شناسایی و پرورش نیروهای بالقوه در حوزه تولید محتوای دیجیتال این گونه رویدادها مؤثر هستند و میتوانند در مدت کوتاه مشکلات مشخصی را در حوزه تولید محتوا حل کنند.
وی تصریح کرد: اگر رویداد تعیین موضوع و شتابدهی خوبی داشته باشد حتماً منجر به نتایج خوب در سطح ملی خواهد شد.
در هر صورت آنچه مشخص است اهمیت تولید محتوای دیجیتال است که باید برای این عرصه تولیدات حرفه ای و با کیفیت تولید شود اما برای یک کار حرفه ای باید تیم ها آموزش ها و تجربه های لازم را کسب کنند که برگزاری این گونه رویدادها توسط ارگان ها مختلف در کشور و شهرهای مختلف می تواند به آنها کمک موثری و خوبی کند.
انتهای خبر /160
نظرات شما