قم فردا گزارش میدهد؛
رضایت شرکتکنندگان در رویداد تولید محتوی بسیج
شرکتکنندگان در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با اشاره به اینکه رویداد بسیج هرسال در حال پیشرفت است، مطرح کردند: سطح رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بسیار بالا و چالشبرانگیز است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم با حضور تیمهای مختلف با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در دو بخش اصلی و بخش جانبی صبح چهارشنبه آغاز و صبح جمعه به پایان رسید. این رقابت به مدت ۴۸ ساعت برگزار شد که از امروز آثار تولیدشده در بخشهای مختلف داوری خواهند شد.
این رویداد در بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و در بخش جانبی در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی برگزار شد.
حضور بیش از ۳۰۰ نفر در رویداد بسیج
در این خصوص سید محمدحسن یزدی نژاد در گفتگو با خبرنگار «قم فردا»، با اشاره به برگزاری ششمین مرحله رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج قم، اظهار داشت: ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: رویداد امسال در دو بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و بخش جانبی آن در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی برگزار شد.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، گفت: نمایش توانمندیهای تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوای دیجیتال در بستر فضای مجازی، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای دیجیتال و شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال باهدف اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کسبوکارهای مجازی و دیجیتال بومی از جمله این اهداف است.
وی اضافه کرد: در رویداد امسال بیش از ۳۰۰ نفر در قالب ۷۵ تیم در گروههای دو تا پنج نفر از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال حضور یافتند. همچنین امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۶ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۲ نفر برادر هستند.
حضور پر رنگ دانشآموزان در رویداد قم
همچنین در این خصوص سید محمدصادق اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج اظهار داشت: این رویداد با حضور بیش از ۳۰۰ شرکتکننده در دو بخش اصلی و جانبی برگزار شد. همچنین شرکتکنندگان از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال هستند.
وی اضافه کرد: امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۶ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۲ نفر برادر هستند حضور داشتند. همچنین از بین ثبتنامکنندگان برای ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ۲۱۰ نفر در رده سنی دانشآموز و ۹۵ نفر در رده سنی دانشجو و بالاتر هستند.
اسلامی در ادامه با اشاره به اهداف این رویداد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد تولید محتوای بسیج، استعدادیابی و بهکارگیری شرکتکنندگان در این رویداد است تا بتوانند در راستای انقلاب اسلامی نقشآفرینی داشته باشند؛ زیرا در فضای رسانهای انقلاب اسلامی به نیروی انسانی متخصص بهشدت نیاز داریم.
اهمیت تولید محتوا در کلام رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی از دیدارهای خود به مسئله تولید محتوای تاکید کرده اند. ایشان در یکی از دیدارها با اعضای شورای عالی فضای مجازی می فرمایند: «ما در زمینه تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش میآید؛ باید بنشینید روی این مسأله ـ تولید محتوا ـ طراحی کنید. ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم؛ افراد بهدردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛ حوزههای علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهیها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.»
این بیانات و بسیاری از بیانات دیگری رهبری در خصوص تولید محتوا و فضای مجازی نشان از اهمیت این موضوع و محتوای آن دارد که باید در این خصوص هر کسی نفش خود را بازی کند.
امروز یکی از عرصه هایی که می تواند در زمنیه تولید محتوا، آموزش، افزایش تجربه و تیم سازی به فعالان و دغدغه مندان این عرصه کمک کند برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال در بسیج است. از همین رو با تنی چند از گروه های شرکت کننده در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج قم گفتگوهایی را انجام دادیم.
رویداد بسیج موجب پیشرفت تیمها میشود
از همین رو امیرمهدی حسینی، سرگروه تیم رستاخیز با اشاره به اینکه سطح ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم نسبت به سال قبل بهتر شده است، اظهار داشت: در رویداد امسال تیم هایی با سابقههای طولانی در این ایونت شرکت کردهاند که فضای رقابت را سختتر و افزایش داده است.
وی ادامه داد: هدف ما از حضور در این ایونت قبل از برندهشدن، یادگیری و کسب تجربه است.
سرگروه تیم رستاخیز خاطرنشان کرد: برگزاری این ایونتها برای پیشرفت نسل جدید تیم های انیمیشن و بازیساز و اپلیکیشن لازم و مهم هست.
رویداد تولید محتوای بسیج چالشبرانگیز است
همچنین محمدحسین شجاعی، سرگروه این تیم با اشاره به اینکه سطح رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بسیار بالا و چالشبرانگیز است، اظهار داشت: هدف تیم ما ارائه یک حضور قدرتمند برای پیشرفت خدمات شهری و پیشرفت شخصی تمام توسعهدهندگان است.
وی ادامه داد: برگزاری این رویدادها بسیار روحیهبخش و مؤثر است؛ چون پروژههای بزرگ و سودده از روز اول از ایدههای کوچک شروع شده است.
رویداد بسیج هر سال در حال پیشرفت است
از طرفی هم محدثه رضایی، سرگروه تیم انعکاس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم، اظهار داشت: سطح رویداد از منظر دیدگاه شخصی بنده هر سال درحال بهبود و پیشروی هست مخصوصاً از لحاظ سیستم سازی و نظم اما امید دارم که داوری و قضاوت نهایی کارها امسال بهتر از سال پیش باشد.
وی ادامه داد: هدف من از حضور و شرکت در رویداد تجربهکردن فضای کار تیمی و مشغولیت در پروژهای که لزوماً تبلیغاتی و بازاری نبوده و فرهنگی است.
سرگروه تیم انعکاس با اشاره به لازمه برگزاری این گونه رویدادها در استان و کشور، گفت: برگزاری این نوع رویدادها که یک نوع کاری فرهنگی است لازم است تا روحیه کار جمعی مخصوصاً در انیمیشن تقویت شود.
در هر صورت آنچه مشخص است اهمیت تولید محتوای دیجیتال است که باید برای این عرصه تولیدات حرفه ای و با کیفیت تولید شود اما برای یک کار حرفه ای باید تیم ها آموزش ها و تجربه های لازم را کسب کنند که برگزاری این گونه رویدادها توسط ارگان ها مختلف در کشور و شهرهای مختلف می تواند به آنها کمک موثری و خوبی کند.
انتهای خبر /160
این رویداد در بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و در بخش جانبی در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی برگزار شد.
حضور بیش از ۳۰۰ نفر در رویداد بسیج
در این خصوص سید محمدحسن یزدی نژاد در گفتگو با خبرنگار «قم فردا»، با اشاره به برگزاری ششمین مرحله رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج قم، اظهار داشت: ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: رویداد امسال در دو بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و بخش جانبی آن در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی برگزار شد.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، گفت: نمایش توانمندیهای تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوای دیجیتال در بستر فضای مجازی، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای دیجیتال و شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال باهدف اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کسبوکارهای مجازی و دیجیتال بومی از جمله این اهداف است.
وی اضافه کرد: در رویداد امسال بیش از ۳۰۰ نفر در قالب ۷۵ تیم در گروههای دو تا پنج نفر از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال حضور یافتند. همچنین امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۶ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۲ نفر برادر هستند.
حضور پر رنگ دانشآموزان در رویداد قم
همچنین در این خصوص سید محمدصادق اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج اظهار داشت: این رویداد با حضور بیش از ۳۰۰ شرکتکننده در دو بخش اصلی و جانبی برگزار شد. همچنین شرکتکنندگان از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال هستند.
وی اضافه کرد: امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۶ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۲ نفر برادر هستند حضور داشتند. همچنین از بین ثبتنامکنندگان برای ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ۲۱۰ نفر در رده سنی دانشآموز و ۹۵ نفر در رده سنی دانشجو و بالاتر هستند.
اسلامی در ادامه با اشاره به اهداف این رویداد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد تولید محتوای بسیج، استعدادیابی و بهکارگیری شرکتکنندگان در این رویداد است تا بتوانند در راستای انقلاب اسلامی نقشآفرینی داشته باشند؛ زیرا در فضای رسانهای انقلاب اسلامی به نیروی انسانی متخصص بهشدت نیاز داریم.
اهمیت تولید محتوا در کلام رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی از دیدارهای خود به مسئله تولید محتوای تاکید کرده اند. ایشان در یکی از دیدارها با اعضای شورای عالی فضای مجازی می فرمایند: «ما در زمینه تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش میآید؛ باید بنشینید روی این مسأله ـ تولید محتوا ـ طراحی کنید. ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم؛ افراد بهدردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛ حوزههای علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهیها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.»
این بیانات و بسیاری از بیانات دیگری رهبری در خصوص تولید محتوا و فضای مجازی نشان از اهمیت این موضوع و محتوای آن دارد که باید در این خصوص هر کسی نفش خود را بازی کند.
امروز یکی از عرصه هایی که می تواند در زمنیه تولید محتوا، آموزش، افزایش تجربه و تیم سازی به فعالان و دغدغه مندان این عرصه کمک کند برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال در بسیج است. از همین رو با تنی چند از گروه های شرکت کننده در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج قم گفتگوهایی را انجام دادیم.
رویداد بسیج موجب پیشرفت تیمها میشود
از همین رو امیرمهدی حسینی، سرگروه تیم رستاخیز با اشاره به اینکه سطح ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم نسبت به سال قبل بهتر شده است، اظهار داشت: در رویداد امسال تیم هایی با سابقههای طولانی در این ایونت شرکت کردهاند که فضای رقابت را سختتر و افزایش داده است.
وی ادامه داد: هدف ما از حضور در این ایونت قبل از برندهشدن، یادگیری و کسب تجربه است.
سرگروه تیم رستاخیز خاطرنشان کرد: برگزاری این ایونتها برای پیشرفت نسل جدید تیم های انیمیشن و بازیساز و اپلیکیشن لازم و مهم هست.
رویداد تولید محتوای بسیج چالشبرانگیز است
همچنین محمدحسین شجاعی، سرگروه این تیم با اشاره به اینکه سطح رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بسیار بالا و چالشبرانگیز است، اظهار داشت: هدف تیم ما ارائه یک حضور قدرتمند برای پیشرفت خدمات شهری و پیشرفت شخصی تمام توسعهدهندگان است.
وی ادامه داد: برگزاری این رویدادها بسیار روحیهبخش و مؤثر است؛ چون پروژههای بزرگ و سودده از روز اول از ایدههای کوچک شروع شده است.
رویداد بسیج هر سال در حال پیشرفت است
از طرفی هم محدثه رضایی، سرگروه تیم انعکاس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ششمین رویداد تولید محتوای بسیج قم، اظهار داشت: سطح رویداد از منظر دیدگاه شخصی بنده هر سال درحال بهبود و پیشروی هست مخصوصاً از لحاظ سیستم سازی و نظم اما امید دارم که داوری و قضاوت نهایی کارها امسال بهتر از سال پیش باشد.
وی ادامه داد: هدف من از حضور و شرکت در رویداد تجربهکردن فضای کار تیمی و مشغولیت در پروژهای که لزوماً تبلیغاتی و بازاری نبوده و فرهنگی است.
سرگروه تیم انعکاس با اشاره به لازمه برگزاری این گونه رویدادها در استان و کشور، گفت: برگزاری این نوع رویدادها که یک نوع کاری فرهنگی است لازم است تا روحیه کار جمعی مخصوصاً در انیمیشن تقویت شود.
در هر صورت آنچه مشخص است اهمیت تولید محتوای دیجیتال است که باید برای این عرصه تولیدات حرفه ای و با کیفیت تولید شود اما برای یک کار حرفه ای باید تیم ها آموزش ها و تجربه های لازم را کسب کنند که برگزاری این گونه رویدادها توسط ارگان ها مختلف در کشور و شهرهای مختلف می تواند به آنها کمک موثری و خوبی کند.
انتهای خبر /160
نظرات شما