قم فردا گزارش می دهد؛
رویداد تولید محتوای دیجیتال در ایستگاه پایانی
اختتامیه رویداد استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج در قم با معرفی ۴۰ برگزیده به ایستادگاه پایانی رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اختتامیه ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و مجمع فعالان فضای مجازی استان قم برگزار شد.
در این رویداد که از ۲۱ تا ۲۳ آذر امسال برگزار شد، ۳۱۳ نفر در قالب ۷۵ تیم در سه بخش پویانمایی، بازی و نرمافزار باهم رقابت کردند که در ایستگاه آخر ۴۰ برگزیده داشت.
این برنامه روز جمعه ۷ دیماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵ در سالن همایش باغموزه دفاع مقدس واقع در میدان مفید با اعلام نفرات برتر هر رشته و نمایش آثار برتر و تقدیر از برترینهای فضای مجازی استان قم برگزار شد.
امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۹ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۵ نفر برادر هستند حضور داشتند. همچنین از بین ثبتنام کنندگان برای ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ۲۱۵ نفر در رده سنی دانشآموز و ۹۵ نفر در رده سنی دانشجو و بالاتر هستند.
حمایت سازمان بسیج از طرحهای خلاقانه دیجیتال
در ابتدای این مراسم سید محمدحسن یزدی نژاد با اشاره به اینکه ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد، اظهار داشت: رویداد امسال در دو بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و بخش جانبی آن در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی برگزار شد.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به اینکه در این رویداد ۳۱۳ نفر شرکتکننده حضور داشتند، گفت: در ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم ۷۵ تیم در گروههای دو تا پنج نفر از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال حاضر بودند.
وی اضافه کرد: تیم های برگزیده در رویدادهای استانی به جشنواره تهران راه خواهند یافت و در روز دهه فجر در تهران با آثار دیگر استانها رقابت خواهند کرد.
یزدی نژاد با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، گفت: نمایش توانمندیهای تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوای دیجیتال در بستر فضای مجازی، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای دیجیتال و شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال باهدف اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کسبوکارهای مجازی و دیجیتال بومی ازجمله این اهداف است.
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار است بهصورت ویژه از طرحها و ایدههای خوب با کمک معاونت علمی پژوهشی سپاه قم در قالب طرح امام صادق(ع) حمایت شود.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به حمایت از بازی طوبی با موضوع معمایی و مرتبط با شجره طیبه بسیج، گفت: برای شرکتکنندگان بازیسازی در روزهای آینده پیامکی ارسال خواهد شد تا در صورت رضایت در پروژههای مختلف بازیسازی همکاری کنند.
وی ادامه داد: داوری آثار توسط داوران استانی و ملی بر اساس آیتمهای تعیینشده انجام شد که درنهایت ۴۰ برگزیده برای اختتامیه معرفی شدند.
پشت هشتکها مطالعه باشد
همچنین محمدرضا شهبازی در اختتامیه این رویداد با اشاره به کنشگری در فضای مجازی، اظهار داشت: پرداختن به مسائل روزمره خوب است و باید انجام شود اما برخی اتفاقات مهمتر است چراکه اصل آن به عقبه دشمن برمیگردد و اگر در خصوص عقبه دشمن کاری انجام ندهیم دشمن موضوعات را تغییر داده و نیرو میفرستد.
وی اضافه کرد: فضای مجازی ویترین است. کاسبها برخی اجناس خوب خود را در ویترین و مابقی را داخل مغازه قرار میدهند. برخی کاربران در فضای مجازی فقط محتوا در حد ویترین دارند.
شهبازی با اشاره به اینکه کاربران فضای مجازی باید مطالعه داشته باشند، گفت: در روزهای فتنه سال 1401 رهبر معظم انقلاب بر کتابی در حال نوشتن تقریظ بودند که این نشان میدهد ایشان چقدر برای مطالعه اهمیت قائل هستند.
پشت هشتکها مطالعه باشد
وی تأکید کرد: هشتک زدن خوب است ولی باید پشت این هشتک زدن مطالعه باشد. هشتک ویترین است تا مخاطب را جذب کنید و به داخل مغازه بیاورید تا مابقی مطالب را ببیند.
این نویسنده و طنزپرداز با اشاره به اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: باید سعی کنید حتماً سخنان حضرت آقا را گوش دهید چراکه این سخنان همراه با تدبیر و تحلیل است و مسیر را به شما نشان میدهد.
وی تصریح کرد: تظاهر به کتاب خواندن شما را کتابخوان نشان نمیدهد، تظاهر به دانایی شما را دانا نمیکند، تظاهر به امامحسینی بودن شما را امامحسینی نمیکند و یک جایی حتماً لو خواهید رفت و اگر هم لو نروید شب اول قبر شرمنده خواهید شد.
در فضای مجازی خودمان باشیم
شهبازی ادامه داد: در فضای مجازی خودمان باشیم تا مخاطب با شما راحتتر ارتباط برقرار کند. مخاطب برنامه پاورقی به دلیل همین مسائل در طیفهای مختلف است، پاورقی مخاطبان بیحجاب هم دارد که شاید کسی باورش نشود اینها هم پاورقی میبینند.
وی افزود: هرچقدر با مردم صادق باشیم مردم با ما همراهتر خواهند شد. خود را با مطالعه تربیت کنیم.
از ارزشهای انقلاب دفاع کنیم
سردبیر برنامه پاورقی با اشاره به ارزشهای انقلاب، تأکید کرد: از ارزشهای انقلاب دفاع کنیم ولو اینکه مردم کیلومترها عقبتر باشند. ساده زیستی یکی از ارزشهای انقلاب است از آن دفاع کنید ولو اینکه مدیران اینگونه نباشند و باید به مدیری که سادهزیست نیست گیر داد.
وی ادامه داد: حضرت آقا بارها اعلام کردهاند که از ارزشهای انقلاب دفاع کنید. تحلیل داشتن یکی از ارزشهای انقلاب است. پای ارزشهای انقلاب بمانیم و از آنها دفاع کنیم.
شهبازی در خاتمه یادآور شد: در درگیریهای روزمره ممکن است مرزبندیها در ارزشها فراموش شود که حواسمان باید به آن باشد.
اختتامیه ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با معرفی 40 تیم برگزیده به پایان رسید و قرار است آثار برتر در بخش های مختلف در دهه فجر امسال برای رقابت با دیگر آثار از استان های دیگر مورد بررسی و داوری دوباره قرار گیرد.
همچنین در رویداد امسال از یک اثر در عرصه بازی توسط معاونت پژوهش سپاه قم برای کامل شدن این بازی حمایت شد و همچنین از آثار خلاقانه هم طبق پیگیری های مسئولین این رویداد حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
انتهای خبر /
در این رویداد که از ۲۱ تا ۲۳ آذر امسال برگزار شد، ۳۱۳ نفر در قالب ۷۵ تیم در سه بخش پویانمایی، بازی و نرمافزار باهم رقابت کردند که در ایستگاه آخر ۴۰ برگزیده داشت.
این برنامه روز جمعه ۷ دیماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵ در سالن همایش باغموزه دفاع مقدس واقع در میدان مفید با اعلام نفرات برتر هر رشته و نمایش آثار برتر و تقدیر از برترینهای فضای مجازی استان قم برگزار شد.
امسال در بخش اصلی ۲۳۳ نفر و در بخش جانبی ۷۹ نفر که ۱۱۷ نفر خواهر و ۱۹۵ نفر برادر هستند حضور داشتند. همچنین از بین ثبتنام کنندگان برای ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ۲۱۵ نفر در رده سنی دانشآموز و ۹۵ نفر در رده سنی دانشجو و بالاتر هستند.
حمایت سازمان بسیج از طرحهای خلاقانه دیجیتال
در ابتدای این مراسم سید محمدحسن یزدی نژاد با اشاره به اینکه ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد، اظهار داشت: رویداد امسال در دو بخش اصلی در حوزههای پویانمایی، نرمافزارهای موبایلی و بازیهای موبایلی و بخش جانبی آن در حوزه ساخت کلیپ، استوری موشن و پوسترهای مفهومی برگزار شد.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به اینکه در این رویداد ۳۱۳ نفر شرکتکننده حضور داشتند، گفت: در ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم ۷۵ تیم در گروههای دو تا پنج نفر از دانشجویان، طلاب و دانشآموزان فعال در عرصه تولید محتوای دیجیتال حاضر بودند.
وی اضافه کرد: تیم های برگزیده در رویدادهای استانی به جشنواره تهران راه خواهند یافت و در روز دهه فجر در تهران با آثار دیگر استانها رقابت خواهند کرد.
یزدی نژاد با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، گفت: نمایش توانمندیهای تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوای دیجیتال در بستر فضای مجازی، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای دیجیتال و شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال باهدف اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کسبوکارهای مجازی و دیجیتال بومی ازجمله این اهداف است.
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار است بهصورت ویژه از طرحها و ایدههای خوب با کمک معاونت علمی پژوهشی سپاه قم در قالب طرح امام صادق(ع) حمایت شود.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم با اشاره به حمایت از بازی طوبی با موضوع معمایی و مرتبط با شجره طیبه بسیج، گفت: برای شرکتکنندگان بازیسازی در روزهای آینده پیامکی ارسال خواهد شد تا در صورت رضایت در پروژههای مختلف بازیسازی همکاری کنند.
وی ادامه داد: داوری آثار توسط داوران استانی و ملی بر اساس آیتمهای تعیینشده انجام شد که درنهایت ۴۰ برگزیده برای اختتامیه معرفی شدند.
پشت هشتکها مطالعه باشد
همچنین محمدرضا شهبازی در اختتامیه این رویداد با اشاره به کنشگری در فضای مجازی، اظهار داشت: پرداختن به مسائل روزمره خوب است و باید انجام شود اما برخی اتفاقات مهمتر است چراکه اصل آن به عقبه دشمن برمیگردد و اگر در خصوص عقبه دشمن کاری انجام ندهیم دشمن موضوعات را تغییر داده و نیرو میفرستد.
وی اضافه کرد: فضای مجازی ویترین است. کاسبها برخی اجناس خوب خود را در ویترین و مابقی را داخل مغازه قرار میدهند. برخی کاربران در فضای مجازی فقط محتوا در حد ویترین دارند.
شهبازی با اشاره به اینکه کاربران فضای مجازی باید مطالعه داشته باشند، گفت: در روزهای فتنه سال 1401 رهبر معظم انقلاب بر کتابی در حال نوشتن تقریظ بودند که این نشان میدهد ایشان چقدر برای مطالعه اهمیت قائل هستند.
پشت هشتکها مطالعه باشد
وی تأکید کرد: هشتک زدن خوب است ولی باید پشت این هشتک زدن مطالعه باشد. هشتک ویترین است تا مخاطب را جذب کنید و به داخل مغازه بیاورید تا مابقی مطالب را ببیند.
این نویسنده و طنزپرداز با اشاره به اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: باید سعی کنید حتماً سخنان حضرت آقا را گوش دهید چراکه این سخنان همراه با تدبیر و تحلیل است و مسیر را به شما نشان میدهد.
وی تصریح کرد: تظاهر به کتاب خواندن شما را کتابخوان نشان نمیدهد، تظاهر به دانایی شما را دانا نمیکند، تظاهر به امامحسینی بودن شما را امامحسینی نمیکند و یک جایی حتماً لو خواهید رفت و اگر هم لو نروید شب اول قبر شرمنده خواهید شد.
در فضای مجازی خودمان باشیم
شهبازی ادامه داد: در فضای مجازی خودمان باشیم تا مخاطب با شما راحتتر ارتباط برقرار کند. مخاطب برنامه پاورقی به دلیل همین مسائل در طیفهای مختلف است، پاورقی مخاطبان بیحجاب هم دارد که شاید کسی باورش نشود اینها هم پاورقی میبینند.
وی افزود: هرچقدر با مردم صادق باشیم مردم با ما همراهتر خواهند شد. خود را با مطالعه تربیت کنیم.
از ارزشهای انقلاب دفاع کنیم
سردبیر برنامه پاورقی با اشاره به ارزشهای انقلاب، تأکید کرد: از ارزشهای انقلاب دفاع کنیم ولو اینکه مردم کیلومترها عقبتر باشند. ساده زیستی یکی از ارزشهای انقلاب است از آن دفاع کنید ولو اینکه مدیران اینگونه نباشند و باید به مدیری که سادهزیست نیست گیر داد.
وی ادامه داد: حضرت آقا بارها اعلام کردهاند که از ارزشهای انقلاب دفاع کنید. تحلیل داشتن یکی از ارزشهای انقلاب است. پای ارزشهای انقلاب بمانیم و از آنها دفاع کنیم.
شهبازی در خاتمه یادآور شد: در درگیریهای روزمره ممکن است مرزبندیها در ارزشها فراموش شود که حواسمان باید به آن باشد.
اختتامیه ششمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با معرفی 40 تیم برگزیده به پایان رسید و قرار است آثار برتر در بخش های مختلف در دهه فجر امسال برای رقابت با دیگر آثار از استان های دیگر مورد بررسی و داوری دوباره قرار گیرد.
همچنین در رویداد امسال از یک اثر در عرصه بازی توسط معاونت پژوهش سپاه قم برای کامل شدن این بازی حمایت شد و همچنین از آثار خلاقانه هم طبق پیگیری های مسئولین این رویداد حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
انتهای خبر /
نظرات شما