یادداشت؛
عاقلانه وجود امام زمان را درک کنیم

زمانی که عاقلانه وجود امام زمان را درک کنیم و عالمانه او را اطاعت کنیم خواهد آمد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شناخت امامزمان عجلالله تعالی فرجه الشریف در درون مهندسی عظیم فرهنگی خدا امکانپذیر است، و صرفاً بهعنوان یک موجودی که قرار است بیاید و در حد یک قهرمان برخی از خواستههای ساده و سطحی ما را برآورده کند، نیست.
خداوند در آیات متعدد قرآن فرمودند: همه موجودات عالم و اتفاقاتی که در پیرامون آن رخ میدهد را با مدیریت و ربانیت و اراده محض خداوند، فعلوانفعالات دارند.
همه عالم به اراده مستقیم خداوند اداره میشود و هیچ اختیاری خداوند به آنها نداده است تنها موجودی که خداوند به او هم اختیار و هم اراده عطا کرده است انسان و اَجِنّه است که در سوره الرحمن هر دو گروه را مورد خطاب قرار داده است.
خداوند برای اینکه این دو موجود، بتوانند اختیاراتشان را اعمال کنند گزینههای متعددی پیشروی آنها قرار داده است، از گزینههای بینهایت منفی تا گزینههای بینهایت مثبت و متعالی، همگی فرصتی است که در اختیار انسان و اجنّه قرار داده شده است، خدای بزرگ برای این گزینش و انتخاب توسط بشر، دو عقل به بشر هدیه کرد:
عقل متصل و همراه بشر
عقل منفصل و جدای از بشر
اولیای الهی عقلهای منفصل هستند که به دو شکل و شیوه مسئله هدایت بشر را به عهده دارند، شیوهٔ اول آوردن هدایت نامهها و کُتُب الهی بود که آخرین آن قرآن است که ماندگار و دستخوش تحریف نشد.
شیوهٔ دوم هدایت توسط مفسرین و مجریان خاص و برحق هستند که به حقیقت قرآن آگاه هستند و آن افراد خاص بعد از بعثت پیامبر اسلام ۱۴ معصوم هستند، البته آنان خود تحت تربیت مستقیم خدا هستند.
مشهورترین و متعالیترین انسانی از گزینهٔ بینهایت مثبت و متعالی در این جهان بهره برده است، و جزء اولین فرد از ۱۴ نفر خاص است، پیامبر گرامی است و آخرین نفر از آن ۱۴ نفر حضرت حجه ابن الحسن عج است که بیش از ۱۲ قرن انسانهای زیادی معاصر ایشان شدند و رفتند.
و از انساننماهایی که در دنیای معاصر بخواهیم شاهد ذکر کنیم کسی که از گزینههای بینهایت منفی استفاده کرده و میکنند همچون نتانیاهو و ترامپ هستند.
چنانچه گفته شد حضرت حجت بن الحسن علیهالسلام یکی از همان عقل منفصل بشر است که مکمل قرآن و آخرین هدایتگر و نهاییترین حجت خدا بر تمام بشر است.
بشر باید به نقطهای برسد که صادقانه، عالمانه باورمندانه با پذیرش هزینه و اطاعت بیچونوچرا تا جانفشانی در راه اجرای فرامین این امام عج و همراه خستگیناپذیری در لیل و نهار، قدم بردارد، آن وقت است که خداوند اراده میکند حجت بن الحسن عج را علنی کند.
توضیح بیشتر:
قبل از زیارت «سلام علی آل یاسین» که در زیارت امامزمان عج از زبان ائمه وارده شده است، یک جمله آمده که برگرفته از آیه قرآن است
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لا مِنْ أَوْلِیَائِهِ تَقْبَلُوَن حِکْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِی النُّذُرُ
این قطعه بیانکننده بخشی از آن نظاممهندسی فرهنگی الهی و انتقاد خدا به بشر است این قطعه انگار چنین میگوید:
تازمانی که پذیرش جامع و کامل و معقول وجود ندارد، امامزمان عج نخواهد آمد.
باید همه انسانها یا لااقل تعدادی قابلتوجه که در رأس آنان ۳۱۳ نفر خاص الخاص، قرار دارند به این مسئله برسند: آمدن امامزمان (عج) زمینه بشری میخواهد، نه اینکه صرفاً یک امداد الهی محض باشد. بله، قطعاً امداد الهی هم در کار است. اما باید بخشی از بشر به این شناخت برسد که امامزمان عج یک بشر از سوی خدا بهسوی بشر است باید زمینه معقول بشری هم برای ظهور امامزمان عجلالله به وجود بیاید.
آن جمله کوتاه قبل از زیارتنامه آل یاسین این نکته را بهخوبی بیان کرد: به اوامر الهی تعقل نمیکنید و به فرامین الهی توجه نمیکنید، به اوامر و نواهی اولیا و انبیا الهی و آخرین و مهمترینش حجت بن الحسن عج، گوش نمیکنید درحالیکه همه این فرامین، روشناییبخش و دارای رشد است.
آری گفته شد انسان تنها موجودی است که هم اراده و هم اختیار را با هم دارد، برای اختیار، خداوند گزینههای متعددی منهای بینهایت و گزینههای متعدد مثبت بهاضافه بینهایت جلوی پای انسان قرار داده است و برای انتخاب درست هم از درون به او چراغ داده و هم از بیرون او را هدایت کرده است. بیش از هزار سال کنار بشر هست؛ اما در چه سالی خواهد آمد، نمیدانیم. او تنها چراغ بیرونی، عقل منفصل، حجت الهی است او همان حجت بن الحسن عج است.
زمانی میآید که: اوامر و نواهی الهی را بفهمیم، گوش به اوامر و نواهی او بدهیم، اطاعت کنیم، تفسیر به رأی نکنیم.
برای رسیدن به مطامع دنیا، بهانه برای عدم اطاعت خلق نکنیم، در آن ایام و لحظات قطعاً حجت بن الحسن خواهد آمد و ظاهرخواهند شد.
حجتالاسلاموالمسلمین حسن غفاریفر
انتهای خبر /170
خداوند در آیات متعدد قرآن فرمودند: همه موجودات عالم و اتفاقاتی که در پیرامون آن رخ میدهد را با مدیریت و ربانیت و اراده محض خداوند، فعلوانفعالات دارند.
همه عالم به اراده مستقیم خداوند اداره میشود و هیچ اختیاری خداوند به آنها نداده است تنها موجودی که خداوند به او هم اختیار و هم اراده عطا کرده است انسان و اَجِنّه است که در سوره الرحمن هر دو گروه را مورد خطاب قرار داده است.
خداوند برای اینکه این دو موجود، بتوانند اختیاراتشان را اعمال کنند گزینههای متعددی پیشروی آنها قرار داده است، از گزینههای بینهایت منفی تا گزینههای بینهایت مثبت و متعالی، همگی فرصتی است که در اختیار انسان و اجنّه قرار داده شده است، خدای بزرگ برای این گزینش و انتخاب توسط بشر، دو عقل به بشر هدیه کرد:
عقل متصل و همراه بشر
عقل منفصل و جدای از بشر
اولیای الهی عقلهای منفصل هستند که به دو شکل و شیوه مسئله هدایت بشر را به عهده دارند، شیوهٔ اول آوردن هدایت نامهها و کُتُب الهی بود که آخرین آن قرآن است که ماندگار و دستخوش تحریف نشد.
شیوهٔ دوم هدایت توسط مفسرین و مجریان خاص و برحق هستند که به حقیقت قرآن آگاه هستند و آن افراد خاص بعد از بعثت پیامبر اسلام ۱۴ معصوم هستند، البته آنان خود تحت تربیت مستقیم خدا هستند.
مشهورترین و متعالیترین انسانی از گزینهٔ بینهایت مثبت و متعالی در این جهان بهره برده است، و جزء اولین فرد از ۱۴ نفر خاص است، پیامبر گرامی است و آخرین نفر از آن ۱۴ نفر حضرت حجه ابن الحسن عج است که بیش از ۱۲ قرن انسانهای زیادی معاصر ایشان شدند و رفتند.
و از انساننماهایی که در دنیای معاصر بخواهیم شاهد ذکر کنیم کسی که از گزینههای بینهایت منفی استفاده کرده و میکنند همچون نتانیاهو و ترامپ هستند.
چنانچه گفته شد حضرت حجت بن الحسن علیهالسلام یکی از همان عقل منفصل بشر است که مکمل قرآن و آخرین هدایتگر و نهاییترین حجت خدا بر تمام بشر است.
بشر باید به نقطهای برسد که صادقانه، عالمانه باورمندانه با پذیرش هزینه و اطاعت بیچونوچرا تا جانفشانی در راه اجرای فرامین این امام عج و همراه خستگیناپذیری در لیل و نهار، قدم بردارد، آن وقت است که خداوند اراده میکند حجت بن الحسن عج را علنی کند.
توضیح بیشتر:
قبل از زیارت «سلام علی آل یاسین» که در زیارت امامزمان عج از زبان ائمه وارده شده است، یک جمله آمده که برگرفته از آیه قرآن است
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لا مِنْ أَوْلِیَائِهِ تَقْبَلُوَن حِکْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِی النُّذُرُ
این قطعه بیانکننده بخشی از آن نظاممهندسی فرهنگی الهی و انتقاد خدا به بشر است این قطعه انگار چنین میگوید:
تازمانی که پذیرش جامع و کامل و معقول وجود ندارد، امامزمان عج نخواهد آمد.
باید همه انسانها یا لااقل تعدادی قابلتوجه که در رأس آنان ۳۱۳ نفر خاص الخاص، قرار دارند به این مسئله برسند: آمدن امامزمان (عج) زمینه بشری میخواهد، نه اینکه صرفاً یک امداد الهی محض باشد. بله، قطعاً امداد الهی هم در کار است. اما باید بخشی از بشر به این شناخت برسد که امامزمان عج یک بشر از سوی خدا بهسوی بشر است باید زمینه معقول بشری هم برای ظهور امامزمان عجلالله به وجود بیاید.
آن جمله کوتاه قبل از زیارتنامه آل یاسین این نکته را بهخوبی بیان کرد: به اوامر الهی تعقل نمیکنید و به فرامین الهی توجه نمیکنید، به اوامر و نواهی اولیا و انبیا الهی و آخرین و مهمترینش حجت بن الحسن عج، گوش نمیکنید درحالیکه همه این فرامین، روشناییبخش و دارای رشد است.
آری گفته شد انسان تنها موجودی است که هم اراده و هم اختیار را با هم دارد، برای اختیار، خداوند گزینههای متعددی منهای بینهایت و گزینههای متعدد مثبت بهاضافه بینهایت جلوی پای انسان قرار داده است و برای انتخاب درست هم از درون به او چراغ داده و هم از بیرون او را هدایت کرده است. بیش از هزار سال کنار بشر هست؛ اما در چه سالی خواهد آمد، نمیدانیم. او تنها چراغ بیرونی، عقل منفصل، حجت الهی است او همان حجت بن الحسن عج است.
زمانی میآید که: اوامر و نواهی الهی را بفهمیم، گوش به اوامر و نواهی او بدهیم، اطاعت کنیم، تفسیر به رأی نکنیم.
برای رسیدن به مطامع دنیا، بهانه برای عدم اطاعت خلق نکنیم، در آن ایام و لحظات قطعاً حجت بن الحسن خواهد آمد و ظاهرخواهند شد.
حجتالاسلاموالمسلمین حسن غفاریفر
انتهای خبر /170
نظرات شما