نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
ارائه طرح معضل کمبود زمین آموزشی به مجلس

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از کوششهای خیرین مدرسهساز از ارائه طرح تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس نوساز و همچنین پیگیری تسهیل انشعابات مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابطعمومی نوسازی مدارس قم، حجتالاسلاموالمسلمین قاسم روانبخش روز شنبه در نشست هیات مدیره مجمع خیرین مدرسهساز قم، افزود: موضوع کمبود زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس نوساز در استان بهویژه در مناطق مرکزی استان از جمله موضوعاتی است که پیشازاین هم در برخی جلسات موردتوجه قرار داشته است.
وی اضافه کرد: بر اساس صورتجلسات موجود، اداره کل آموزشوپرورش باید فوریتها و اولویتهای ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان را ارائه کند و اداره کل راه و شهرسازی نیز در مناطقی که زمین در اختیار دارد، موظف است زمین برای ساخت مدارس در اختیار قرار دهد.
وی ادامه داد: برایناساس، اگر شهرداری در مناطقی که آموزشوپرورش استان اعلام میکند، زمین در اختیار داشته باشد؛ باید این زمین را در اختیار قرار داده و معوض آن را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کند و اگر در آن مناطق، شهرداری زمینی برای تحویل ندارد، لازم است تا طرح تملک برخی خانههای فرسوده از سوی شهرداری پیگیری شود و معادل هزینه آن نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین گردد.
روانبخش با تأکید بر ضرورت پیگیری طرح مولدسازی برای رفع معضل کمبود زمین آموزشی، بیان کرد: البته بنده و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بهزودی طرحی را برای تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی و همچنین تسهیل امور انشعابات مدارس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد تا این معضل در سطح ملی مرتفع شود.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسهساز قم نیز در این نشست با بیان اینکه ساخت بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی در قم توسط خیرین، جلوهای از عشق و ایثار مردم در جهاد مدرسهسازی است، گفت: توسعه عدالت آموزشی وقتی محقق میشود که آموزشوپرورش در هر مکان موردنیاز برای ساخت مدرسه، زمین با کاربری آموزشی در اختیار داشته باشد.
سید ناصر علایی طباطبایی افزود: اینکه آموزشوپرورش قم و یا هر منطقه دیگری از کشور بخواهد برای در اختیار گرفتن زمین با کاربری آموزشی، به برخی از مسئولان التماس کند، زیبنده نیست.
وی با تأکید بر اینکه رفع معضل کمبود زمین با کاربری آموزشی باید در سطح ملی و از طریق قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی حلوفصل شود، ادامه داد: تصویب قوانین دائمی در عرصه آموزشوپرورش، شفافبودن این قوانین و همچنین نظارت بر اجرای درست این قوانین، از وظایف مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با پیگیری و تعیین تکلیف متولی زمین آموزشی برای ساخت مدارس، هدیهای به همه مردم کشور تقدیم دارند.
مدیرکل نوسازی مدارس قم نیز در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه نهضت توسعه عدالت آموزشی از اولویتهای رئیسجمهور است، بیان کرد: تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی در سطح کشور از دست مجلس شورای اسلامی برمیآید.
احمدرضا اجتهادی با تأکید بر اینکه مسئولان قم تا تعیین تکلیف این موضوع در سطح ملی، تلاش میکنند تا مسئله را در سطح استان بهپیش ببرند، اضافه کرد: البته موضوع عدالت آموزشی در اعتبارات نیز مسئله دیگری است که باید از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
وی ادامه داد: سرانه آموزشی برخی از مناطق کشور از متوسط کشوری کمتر است؛ اما تنها برخی از این استانها دارای اعتبارات ویژه و ردیف بودجههای خاص در این موضوع هستند که امیدواریم باهمت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همه استانهای با سرانه آموزشی کمتر از متوسط کشوری و از جمله قم، از این ردیفهای اعتباری ویژه بهرهمند شوند.
انتهای خبر /
وی اضافه کرد: بر اساس صورتجلسات موجود، اداره کل آموزشوپرورش باید فوریتها و اولویتهای ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان را ارائه کند و اداره کل راه و شهرسازی نیز در مناطقی که زمین در اختیار دارد، موظف است زمین برای ساخت مدارس در اختیار قرار دهد.
وی ادامه داد: برایناساس، اگر شهرداری در مناطقی که آموزشوپرورش استان اعلام میکند، زمین در اختیار داشته باشد؛ باید این زمین را در اختیار قرار داده و معوض آن را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کند و اگر در آن مناطق، شهرداری زمینی برای تحویل ندارد، لازم است تا طرح تملک برخی خانههای فرسوده از سوی شهرداری پیگیری شود و معادل هزینه آن نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین گردد.
روانبخش با تأکید بر ضرورت پیگیری طرح مولدسازی برای رفع معضل کمبود زمین آموزشی، بیان کرد: البته بنده و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بهزودی طرحی را برای تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی و همچنین تسهیل امور انشعابات مدارس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد تا این معضل در سطح ملی مرتفع شود.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسهساز قم نیز در این نشست با بیان اینکه ساخت بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی در قم توسط خیرین، جلوهای از عشق و ایثار مردم در جهاد مدرسهسازی است، گفت: توسعه عدالت آموزشی وقتی محقق میشود که آموزشوپرورش در هر مکان موردنیاز برای ساخت مدرسه، زمین با کاربری آموزشی در اختیار داشته باشد.
سید ناصر علایی طباطبایی افزود: اینکه آموزشوپرورش قم و یا هر منطقه دیگری از کشور بخواهد برای در اختیار گرفتن زمین با کاربری آموزشی، به برخی از مسئولان التماس کند، زیبنده نیست.
وی با تأکید بر اینکه رفع معضل کمبود زمین با کاربری آموزشی باید در سطح ملی و از طریق قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی حلوفصل شود، ادامه داد: تصویب قوانین دائمی در عرصه آموزشوپرورش، شفافبودن این قوانین و همچنین نظارت بر اجرای درست این قوانین، از وظایف مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با پیگیری و تعیین تکلیف متولی زمین آموزشی برای ساخت مدارس، هدیهای به همه مردم کشور تقدیم دارند.
مدیرکل نوسازی مدارس قم نیز در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه نهضت توسعه عدالت آموزشی از اولویتهای رئیسجمهور است، بیان کرد: تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی در سطح کشور از دست مجلس شورای اسلامی برمیآید.
احمدرضا اجتهادی با تأکید بر اینکه مسئولان قم تا تعیین تکلیف این موضوع در سطح ملی، تلاش میکنند تا مسئله را در سطح استان بهپیش ببرند، اضافه کرد: البته موضوع عدالت آموزشی در اعتبارات نیز مسئله دیگری است که باید از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
وی ادامه داد: سرانه آموزشی برخی از مناطق کشور از متوسط کشوری کمتر است؛ اما تنها برخی از این استانها دارای اعتبارات ویژه و ردیف بودجههای خاص در این موضوع هستند که امیدواریم باهمت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همه استانهای با سرانه آموزشی کمتر از متوسط کشوری و از جمله قم، از این ردیفهای اعتباری ویژه بهرهمند شوند.
انتهای خبر /
نظرات شما