طرح تقسیط جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در قم آغاز شد

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از آغاز اجرای طرح تقسیط جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ حسن قیصری  اظهار داشت: برابر قانون، خودروهایی که دارای جریمه بیش از یک‌میلیون تومان هستند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شوند.

وی گفت: با توجه به دستورالعملی هم که به‌تازگی از طریق ناجا ابلاغ‌شده، برای کمک به رانندگانی که خودروهای آن‌ها به دلیل خلافی بالای یک‌میلیون تومان در پارکینگ توقیف هستند، طرح اجرای تقسیط جرائم به مرحله اجرا درآمد.

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم افزود: مالکان خودروهایی که بالای یک‌میلیون تومان جریمه‌دارند و خودروها نیز در پارکینگ متوقف است، این افراد بعد از کنترل مدارک هویتی و مالکیتی توسط ستاد ترخیص استان، در صورت احراز شرایط ترخیص بعد از اخذ تعهد از مالک خودرو در قبال پرداخت اقساطی جرائم، حداکثر ظرف مدت یک سال نسبت به ترخیص خودرو اقدام خواهد شد.

وی افزود: خودروهایی مشمول این طرح هستند که در سن فرسودگی نباشند و حداکثر دارای بیش از ۴۰ درصد جرائم حادثه‌ساز ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، صحبت با تلفن همراه و مواردی که شامل نمره منفی می‌شود را نداشته باشند.

قیصری تصریح کرد: خودروهایی که دارای بیش از یک‌میلیون تومان جریمه هستند و هنوز توقیف نشده‌اند، مالکان این خودروها باید با مراجعه به سایت www.Rahvar۱۲۰.ir و در قسمت استعلام جرائم رانندگی، گزینه پرداخت موردی یا مرحله‌ای را انتخاب و بعد از مشاهده صورت‌وضعیت تخلف، مالک می‌تواند بر اساس توانمندی مالی هر تعداد از تخلفات را که مایل باشد انتخاب و با تعریف شناسه قبض و شناسه پرداخت که برای هر ردیف تخلف در سایت تعریف‌شده است، نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند.

وی گفت: پرداخت جرائم باید به‌گونه‌ای باشد که مبلغ جریمه به زیر یک‌میلیون تومان کاهش پیدا کند تا اگر به‌واسطه تخلفی از سوی پلیس متوقف شدند به دلیل داشتن جرائم بالای یک‌میلیون تومان خودروشان توقیف نشود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11404
اخبار مرتبط

نظرات شما