جشن میلاد حضرت زهرا(س) و قدردانی از خادمان حرم حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار شد

همزمان با خجسته ایام سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س)، مراسم جشنی همراه با قدردانی از خادمان خواهر حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، به مناسبت میلاد پر برکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و رز گرامیداشت مقام زن و با هدف قدردانی از زحمات خادمان امامزاده موسی مبرقع (علیه السلام) مراسم جشن باشکوهی با حضور برخی مسوولان از جمله صدیقه صدیق مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قم، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم و حجت‌الاسلام صدر مدیر اجرایی بقعه متبرکه در سالن مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
در ابتدای مراسم معاون فرهنگی واحد خواهران امامزاده موسی مبرقع(ع) در سخنانی با بیان اینکه برنامه‎های مختلف فرهنگی با محوریت این بقعه متبرکه جریان دارد گفت: برگزاری کلاس‌‌های مهدویت، مداحی و خیاطی در حرم به صورت رایگان برای خادمان برگزار می‌شود.
مریم کشوری افزود: همچنین با حضور اساتید برجسته از جمله سرکار خانم نقدی جلسه مشاوره خانواده، روزهای سه شنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ تدارک دیده شده است.
در ادامه مراسم مسوول امور بانوان امامزاده موسی مبرقع(ع) سخنرانی کرد.
نرجس نیازمند با اشاره به برخی خصوصیات برجسته حضرت فاطمه(س) گفت: حیا وعفت از جمله خصوصیات بارز ایشان محسوب می‌شود.
وی ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی‌های حضرت ذکر کرد و افزود: ایشان دختر پیامبر خاتم الانبیاء، پیامبری که تمام جزیره العرب تحت فرمانش بود به حساب می‌آمد اما می‌بینیم در شب عروسی لباس عروسی‌اش را به زن فقیر می‌بخشد.
نیازمند خطاب به مادران تاکید کرد: جایگاه مادر والاست و اگر آثار فرزند پروری در شماست به خود افتخار کنید که این راه رستگاری زنان است؛ اهمیت به خانه و خانواده از جمله مسائلی هستند که حضرت زهرا(س) به آن بها می‌دادند لذا اگر آن حضرت را الگوی خود قرار می‌دهیم و اگر بانوان گاهی از کار خانه‌داری خسته می شوند به یاد حضرت زهرا باشند و به ایشان متوسل شوند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سخنان سردار شهید سلیمانی در خصوص ارزش مقام زنان گفت: سردار خطاب به مردان میگفت شما اگر برای شهادت می‌آیید راهی جز آن ندارید اما زنان هر روز راه رستگاری را می‌پیمایند که شامل تربیت فرزند، اداره خانواده، همسرداری، رعایت عفاف و حجاب و مسائلی از این قبیل یعنی راه‌های رستگاری است.
مسوول امور بانوان حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) خاطرنشان کرد: ایثار وب خشندگی و از همه مهمتر ولایت‌پذیری، از ویژگی‌های دیگر حضرت زهرا(س) به شمار می‌روند.
وی در پایان به داشتن سعه صدر خادمان در برخورد با زائران تاکید کرد: اگر بناست از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنیم لازم است خادمان آستان با صبوری و اخلاق خوش با زائران برخورد کنند هرچند در برخی مواقع ممکن است با بی مهری مواجه شوند.
در پایان این مراسم علاوه بر تقدیر از خادمان حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع)، به عده‌ای از شرکت‌کنندگان در مراسم و بر اساس قرعه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31120
اخبار مرتبط

نظرات شما