معاون امور اقتصادی استانداری قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

مسیر اصلی برای نمایشگاه بین المللی قم بازگشایی شده است

معاون امور اقتصادی استانداری داری قم گفت: راه مسدود شده نمایشگاه بین المللی قم موقت و نا ایمن بود ، و بعد از ساخت و بازگشایی راه اصلی و قانونی راه موقت قبلی مسدود شد.

​​​​​​ محسن امیدیان معاون امور اقتصادی استانداری قم در خصوص مسدود شدن راه مستقیم نمایشگاه بین المللی قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  اظهار داشت: ما می توانیم در خصوص نمایشگاه بین المللی از مقطعی که نمایشگاه افتتاح شد اظهار نظر کنیم همچنین می توانیم به زمانی پایانی دولت قبل بازگردیم که نمایشگاهی ساخته شد که هیچ راه دسترسی نداشت، طبعا ما مکلف هستین بر اساس قانون و قوانین موضوعه و جاری هرچند دارای نواقصی باشد عمل کنیم.

امیدیان بیان داشت: قوانین می گویند که دسترسی مستقیم به مجموعه های غیر خدماتی از سمت آزاد راه ها ممنوعیت و محدودیت دارد و باید برای این مجموعه ها دسترسی های غیر مستقیم ایجاد شود، در سال های گذشته قراردادی امضا شده بود که یک طرف قرارداد آقای خاکی رییس اتاق بازرگانی قم بودند، که راه دسترسی که اکنون در اختیار مجموعه نمایشگاه است ساخته شود اما به دلیل عدم دقت در انتخاب پیمانکار در دولت قبل متاسفانه اجرا نشده بود. 

وی افزود: شاهچراغی استاندار قم در دولت فعلی اصرار به افتتاح راه دسترسی به نمایشگاه را داشتند و بخش دولتی را مکلف کردند در کوتاهترین زمان ممکن  راه دسترسی افتتاح شود و افتتاح هم شد همان راهی که برای آقایان مطلوبیت داشت ، اما اتفاقی که رخ داد این بود که نگاه آقای استاندار این بود که نمایشگاه حتما به بهره برداری برسد و نمایشگاه بتواند ارائه خدمات داشته باشد در فاصله ای که راه مورد توافق قبلی که بر اساس قانون بود اما هنوز راه اندازی نشده بود پذیرفتند با مسیولیت خودشان راه دسترسی مستقیم را که بر اساس ظواهر قانونی ایراد داشت و غیر ایمن بود افتتاح شود و تردد ها انجام شود تا راه اصلی آماده شود.

معاون امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: راه که به صورت موقت افتتاح شده بود و بعد از آماده شدن راه اصلی مسدود شد راه نا ایمنی بود شخصا با مسیولین راهداری و پلیس راه در این خصوص صحبت کردم و همه متفق القول بودند که اگر اتفاقی در این راه رخ دهد کسی نمی تواند پاسخگو باشد.

امیدیان عنوان داشت: شش ماه نمایشگاه با این راه موقت برقرار بود و خوشبختانه اتفاقی رخ نداد اکنون هم راه دسترسی جدید در اختیار مسیولان نمایشگاه است و نکاتی در خصوص روشنایی و بهره برداری دارند که نکات درستی هم می تواند باشد.

وی تاکید کرد: برای مجموعه بعد از عوارضی ممکن است برنامه های دیگری نیز در آینده مانند منطقه ۱۰۰ هکتاری نمونه گردشگری برقرار شود زیرساخت های دیگری برای دسترسی فراهم می شود، و راه رها نمی شود اما نکته اصلی این است که راهی دسترسی که اکنون به نمایشگاه داده شده است همان راهی است که مورد انتظار و توقع آقایان مسئول نمایشگاه بوده و راهی که قبلاً استفاده می کردند به عنوان دسترسی موقت که دسترسی غیر ایمن هم بود در اختیارشان بود، پس نباید این قضاوت صورت گیرد که راه دسترسی نمایشگاه مسدود شده زیرا راه از ابتدا به صورت موقت بوده است.

معاون امور اقتصادی استانداری قم اضافه کرد: راهی که از سمت بهشت معصومه (س) در اختیار نمایشگاه قرار داده شده سال ها مورد انتظار و درخواست بوده اما در دولت قبل رخ نداد اما استاندار قم در دولت نه تنها راه دسترسی مورد انتظار را تسهیل بخشید بلکه تا زمان افتتاح و بهره برداری راه موقت دیگری نیز در اختیار مجموعه نمایشگاه قرار داد.

امیدیان افزود: اگر در راه موقت حادثه ای رخ می داد مطمئنا باید فردی که دستور افتتاح را داده بود پاسخگو بود زیرا طبق قانون راهداری در اختیار قرار دادن راه مستقیم به مجموعه های غیر خدماتی ممنون است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/37133
اخبار مرتبط

نظرات شما