در مراسم افتتاحیه کنفرانس خانواده و تربیت معنوی مطرح شد؛

ضرورت حراست و تقویت نهاد خانواده در کشور / تعامل نهادهای دانشگاهی و حوزوی در حوزه خانواده امیدوارکننده است

ضرورت حراست و تقویت نهاد خانواده در کشور و تعامل نهادهای دانشگاهی و حوزوی در حوزه خانواده موضوعات مهمی بود که در افتتاحیه کنفرانس خانواده و تربیت معنوی مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم افتتاحیه  اولین کنفرانس خانواده و تربیت معنوی پیش از ظهر امروز در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تنها مجموعه‌ای است که به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل و قرار شد نخبگان حوزه و دانشگاه در کنار هم بیندیشند و از نظام مقدس انقلاب اسلامی حمایت کنند،

وی ادامه داد: امروز جمع شدیم تا در مورد بنیادی‌ترین و زیباترین نهادی که خداوند برای انسان مقرر کرده است، صحبت کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیمیان ابراز داشت: خانواده رکن رکین یک جامعه است و باید خانواده‌ای بسازیم تا فردای تمدنی ایران زیبا، ساخته شود و بکوشیم تا خانواده معنوی و الهی را خلق کنیم.
وی افزود: در سال 94 خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و ایشان توصیه‌هایی داشتند که تمامی بیانات ایشان را در دوره‌ای که مسئولیت داشتم اجرایی کردم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیمیان تأکید کرد: ایشان بر تحول در حوزه علوم‌انسانی و بر داشتن رویکرد اسلامی در علوم‌انسانی تأکید داشتند که این مهم در این دوره عملیاتی شد.
وی افزود: در خصوص خانواده کلینیک خانواده را ایجاد و خدمات مختلفی را برای خانواده‌ها ارائه می‌دهیم و علاوه بر این تحول در حوزه علوم‌انسانی تأکید دیگری بود که رهبر معظم انقلاب داشتند که 400 طرح را رقم زدیم و در این دوره اجرایی کردیم.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نهاد خانواده اشاره کرد و گفت: متأسفانه از خانواده‌های بزرگ به سمت خانواده‌های هسته‌ای رفته‌ایم که باید جلوی این موضوع گرفته شود تا بیش از این به نهاد خانواده ضربه زده نشود.

همکاری و تعامل  نهادهای علمی و دانشگاهی با کنفرانس خانواده و تربیت معنوی


مسعود جان بزرگی رئیس اولین کنفرانس خانواده و تربیت معنوی نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور استقبال بسیار خوبی از این کنفرانس داشتند که جای قدردانی و تشکر دارد و امیدواری زیادی را در بین ما ایجاد کرد.
وی ادامه داد: حمایت علمی و فکری که از سوی مراکز علمی از این کنفرانس صورت گرفت نشان می‌دهد که حساسیت و توجه مراکز علمی به خانواده همچنان پررنگ و زیاد است.
جان بزرگی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی که صورت دادیم، تلاش کردیم که همه محافل علمی را مشارکت بدهیم که در این امر هم موفق بودیم
وی به خانواده و تربیت معنوی اشاره کرد و گفت: در تعاریف مختلف خانواده را یک ساختاری می‌دانیم که با یک پیوند قانونی و شرعی شکل می‌گیرد تا تداوم نسل را محقق کند.
رئیس کنفرانس خانواده و تربیت معنوی تأکید کرد: تربیت معنوی یعنی هدایت خانواده و فرزندان به رستگاری به‌نحوی‌که منظور خالق از خلقت خویش فراهم شود.

همکاری و تعامل نهادهای حوزوی و دانشگاهی در کنفرانس خانواده و تربیت معنوی به اوج خود رسید

سید محمدحسین چاوشیان دبیر کمیته علمی کنفرانس خانواده و تربیت معنوی  نیز در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای فراخوان برگزاری این کنفرانس مقالات و تبادلات علمی گسترده‌ای بین مراکز علمی و دبیرخانه کنفرانس صورت‌گرفته که برای ما دلگرم‌کننده بود.
وی  ادامه داد: تا روز  برگزاری مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور بیش از چهل نشست علمی برگزار کردند که به‌نوعی مصداق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه به‌حساب می‌آید.
چاوشیان ابراز داشت: رویکرد و هدف اصلی سیاست‌گذاری کمیته علمی و اجرایی این کنفرانس، بهره‌مندی از ظرفیت‌های اساتید و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی به‌صورت مشترک بود که در این امر مهم سربلند بیرون آمدیم و گواه این مطلب استقبال و مشارکت قابل‌توجه مراکز حوزوی و دانشگاهی مطرح کشور در این کنفرانس است.
وی تصریح کرد: ثمره تلاش‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما در این کنفرانس فراهم‌آوردن فرصتی برای حضور بیش از ۳۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی در این کنفرانس بود.
دبیر علمی و اجرایی این همایش تأکید کرد:  نیاز است که از پژوهش‌ها و تحقیقاتی که به دنبال تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند حمایت بیشتری شود و البته با رویکردهای علمی، آسیب‌ها را هم شناسایی و برای رفع آسیب‌ها و کاستی‌ها، راهکار ارائه کرد تا فرهنگ اسلامی و تحول علوم‌انسانی در جهت تحقق کامل بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» در جامعه نهادینه شود.
دکتر محمدمهدی طهرانچی و سرکار خانم جمیله علم‌الهدی دو سخنران دیگر این مراسم بودند.
اولین کنفرانس خانواده و تربیت معنوی به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مدت یک روز در قم در حال برگزاری است.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/37242
اخبار مرتبط

نظرات شما