پژوهشگر مطالعات خانواده:

نگاه‌ها نسبت به خانواده بخشی و جزیره‌ای است

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم گفت: علت اصلی به‌هم‌ریختگی در زمینه اجرای سیاست‌های خانواده در کشور عدم حکمرانی واحد در حوزه سیاست‌گذاری خانواده است و نگاه‌ها نسبت به خانواده بخشی و جزیره‌ای است.

سید محمدحسین چاوشیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به گذشت بیش از 6 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: باتوجه‌به سند راهبردی این حوزه که ابلاغیه رهبری معظم است؛ ولی متأسفانه شاهد هستیم که دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر آن‌چنان که بایدوشاید نتوانستند این سند را به یک برنامه عملیاتی تبدیل کنند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار  در حوزه خانواده و خانواده محوری غفلت شده است به‌طوری‌که سیاست‌های ما خانواده محور نبوده است.
چاوشیان در بیان چرایی این اتفاق بیان داشت: علت اصلی به‌هم‌ریختگی این حوزه عدم حکمرانی واحد در حوزه سیاست‌گذاری خانواده است و نگاه‌ها نسبت به خانواده بخشی و جزیره‌ای است.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم افزود: از طرفی یکی از الزامات مهم سیاست‌گذاری خانواده و الزامات راهبردی آن حوزه رسانه است که در آن غفلت صورت‌گرفته و اینها مشکلاتی است که پیشروی متولیان و مهندسین فرهنگی قرار گرفته است.
استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سؤال که سیاست‌های حمایتی از خانواده تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده است، ابراز داشت: مدل‌های حمایتی در موضوع خانواده مدل حمایت توسعه خانواده است، حال این که قبل از هر توسعه باید به پیوند بین اعضا توجه کرد و در خانواده‌های ازهم‌گسیخته فضای به‌کارگیری و سوءاستفاده از کودکان خیلی جدی است و هرچه به سمت ازهم‌گسیختگی پیش می‌رویم بحران‌های فردی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/37851
اخبار مرتبط

نظرات شما