کاشت نهال به یاد شهدا در 10 هکتار از مراتع استان قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ویژه برنامه هفته منابع طبیعی در 22 اسفندماه همزمان با روز ملی بزرگداشت شهدا با محوریت کاشت نهال در مراتع دیر و مره و هفت لول برگزار شد.

مجری طرح مرتعداری این مراتع سازمان اتکا است که نهال‌های مورد نیاز این عرصه را با مشارکت مرتعداران محلی تامین و با حضور مسئولان سازمان اتکا، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین، خانواده شهدای ارتش و منابع طبیعی را برگزار کرد.
 
ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که مهمان ویژه این برنامه بود در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بدون بسیج ظرفیت‌های ملی و مشارکت همگانی محقق نمی‌شود، گفت: مرتعداران یک ظرفیت مردمی هستند که تا به امروز پای کار منابع طبیعی بوده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت آن‌ها در طرح کاشت یک میلیارد درخت بیشتر بهره‌مند شویم.

همچنین در این مراسم محسن هاشمی پدر شهید هاشمی از شهدای ارتش و شنین عراقی همسر شهید منصور عباسی در کنار اقشار مختلف مردم به کاشت نهال پرداخته و بر لزوم حراست از انفال و منابع طبیعی تاکید کردند.

در این مراسم عملیات کاشت نهال در مساحتی بیش از 10 هکتار از مراتع دیر و مره و هفت لول آغاز شد که این عملیات به منظور افزایش پوشش گیاهی مراتع و با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی دنبال می‌شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40801
اخبار مرتبط

نظرات شما