مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های قم بهسازی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان قم گفت:  ۱۶۰ کیلومتر بهسازی مربوط به راه‌های روستایی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات راهداری قم برگزار شد اظهار داشت: پروژه بلاتکلیف در حوزه راهداری قم وجود ندارد، سال گذشته سیصد کیلومتر از راه‌های استان قم بهسازی شد، و ادامه بهسازی‌ها در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیر ابنیه ازجمله پل‌ها نیز در دست انجام است گفت: ایمنی راه‌های قم در چند پروژه انجام شد است، نقاط حادثه‌خیز که از سال ۹۵ شناسایی‌شده بود سال گذشته به اتمام رسید.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم افزود: نقاط تصادف خیز جدید شناسایی و معرفی‌شده است، ۶۶ نقطه حادثه‌خیز مصوب سال گذشته بود که تماماً انجام شد و سال گذشته تحویل پلیس‌راه شد همچنین ۳۳ نقطه پر تصادف نیز جدیداً توسط پلیس اعلام شد که ۱۵ نقطه آن ایمنی سازی شد از طرفی از طریق کمیسیون راه‌های ایمنی کشور ۱۷ نقطه جدید در قم را برای اصلاح اعلام کرد که  ۵ نقطه آن رفع نقص شد.

زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: سالانه ۲۵۰ میلیون تردد معادل سواری در جاده‌های قم وجود دارد. 

وی ادامه داد: در ادارات شهرستان  خط‌کشی‌ها، نصب گارد ریل و نصب تابلوها توسط اکیپ‌های امانی انجام می‌شود و اکیپ‌های پیمانکاری کمتر شده است که این کار باعث کاهش هزینه‌ها شده است.

مدیرکل راهداری قم تصریح کرد: در حوزه فنی و راه روستایی از سال گذشته تا فروردین سال جاری راه ۳۰ روستای قم به طول ۱۶۰ کیلومتر آسفالت شده است.

زنجیرانی فراهانی بابیان اینکه جاده سلفچگان از جاده‌های پرتردد بود به همین دلیل کار تکمیل ساختمان سلفچگان در مدار قرار گرفت، افزود: از ۲۵ دوربین ثبت تردد و پلاک خوان و نظارت تصویری که دچار نقص شده بود ۱۵ دوربین رفع نقص شد.

وی گفت:جاده  ورجان_پردیسان در حال بهسازی است و در حوزه حمل‌ونقل  موانع شهرک حمل‌ونقل برطرف شد است.
مدیرکل راهداری قم اضافه کرد: بیشتر خودروهای باربر به‌صورت یک‌طرف بار بودند و هنگام بازگشت بدون بار بودند  در همین راستا و همچنین برای شفافیت بارهای استان و رعایت عدالت در توزیع بار و حذف رانت‌ها نرم‌افزار اعلام بار مجازی راه‌اندازی شد.

زنجیرانی فراهانی بیان داشت: برای شهرهای پرتردد سرویس ثابت از قم پیش‌بینی‌شده است، استان قم در اوایل سال ۱۴۰۱ جز ۳ استان پر تصادف بود که با اصلاح و ایمنی جاده‌ها این آمار کمتر شده است از ۱۰ تصادف سال جاری در جاده‌های قم ۹ تصادف تک وسیله بوده است که عامل انسانی و نقص جاده‌ای می‌تواند عامل این مسئله باشد.

زنجیرانی فراهانی گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده قم_ قنوات هزینه شده است این جاده محل حمل‌ونقل خودروهای شرکت نفت است که به جاده آسیب می‌زند که از شرکت نفت نیز برای اصلاح جاده درخواست ورود داشتیم.
مدیرکل راهداری قم تأکید کرد: با توجه به تشکل دو شهرستان جدید ۱۰ دستگاه خودرو ناوگان سنگین به کهک و جعفرآباد تحویل داده‌شده و مشکلی در ناوگان سنگین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: برای بهسازی آزادراه قم تهران ۶۰ میلیارد تومان بودجه اولیه در نظر گرفته‌شده که تا ۸۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید، تقریباً همه مطالبات راهداری وصول‌شده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا در خصوص مشکلات جاده اراک برای دسترسی نزدیک به بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام)، گفت: پیش‌ازاین دوربرگردانی برای دسترسی به  بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) وجود داشت که ایمن  نبود و باعث حادثه می‌شد دوربرگردان جدید دو کیلومتر دورتر شده و روبروی نیروگاه حرارتی است، راه دورتر شده اما ایمن‌تر شده است اگر بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) برای نزدیک‌تر شدن دسترسی آمبولانس‌ها به بیمارستان بخواهد به‌صورت اختصاصی یک‌راه دسترسی قبل از تپه سلام برایشان می‌توانیم در نظر بگیریم که اختیار آن با بیمارستان باشد اما فعلاً درخواستی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41537
اخبار مرتبط

نظرات شما