هر روز با یک شهید؛

استقلال کشور قابل مقایسه با امکانات رفاهی نیست

استقلال کشور و دستاوردهاى معنوى آن قابل مقایسه با امکانات رفاهى زندگى نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهید محمد طهماسبی در رشته ورزشی کشتی تبحر داشت و فعالیت‌هایش را در این زمینه ادامه داد تا روزی که به جبهه اعزام شد.
سرانجام پس از چندی مجاهدت در منطقه فاو در تاریخ 22 فروردین ماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و الله خیر ناصر و معین
اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و ان محمد عبده و رسوله اللهم صلى على محمد و آل محمد (ص).
یا ایها الذین امنوا هل ادلکم على تجارة تنجیکم من عذاب الیم تؤمنون بالله و رسوله و تجاهدون فى سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیرلکم ان کنتم تعلمون
با عرض سلام به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله (عج) و نایب بر حقش امام خمینى و با آرزوى غفران و رفعت درجه براى کلیه شهداى اسلام و به امید پیروزى نهایى رزمندگان عزیز بر صدامیان کافر و جهانگیر شدن احکام متعالى اسلام آن چه را مى‌خوانید مطالبى است که به عنوان وصیت‌نامه در این ایام مبارکه دهه فجر نوشتم.
این بنده حقیر پرتقصیر محمد طهماسبى فرزند زین‌العابدین معتقدم که اصل توحید اصلى است مسلم و ضرورى و غیر قابل انکار و باعث تداوم نظم و ثبات جهان آفرینش و تعدد در خالق و واجب الوجود امرى است محال و موجب فساد و از هم پاشیدن نظام هستى، همانطوری که در قرآن مجید آمده است. لو کان فیهما آلهة الا الله لفسدتا
براى گسترش و تحقق بخشیدن به احکام الهى تعداد 124 هزار پیغمبر از آدم تا خاتم (ص) از جانب خداوند بر بشر عرضه شدند تا انسان را راهنمایى نموده و به ساحل نجات و سعادت اخروى و ابدى برسانند و این امر میسر نیست مگر با اعتقاد به معاد و حیات آخرت حکمت ناظم این جهان اقتضا مى‌کند تا در وراى این عالم مادى و آزمایشگاه انسان ها، حساب و کتابى بوده و پاداش اعمال نیک و بد انسان ها داده شود و این مکافات عین عدالت باری تعالى است و اگر چنین نباشد نیت اعمال و حسن و قبح آن ها مفهومى نخواهد داشت.
همان طوری که قرآن مجید مى‌فرماید ولکم فى رسول الله اسوة حسنه، به جاست که به وصیت رسول خدا (ص) عمل نماییم، آن گاه که فرمود»: انى تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتى.
مبادا فرموده پیامبر اسلام را اعتنا نکرده و از فیوض این کتاب آسمانى و معصومین بى‌نصیب بمانیم با کمک قرآن است که باید جهان را اصلاح کرد. آن هم بدست فرزند زهراى مرضیه(س)، حجة بن الحسن العسکرى(عج) و وقتى داعیه شیعه على(ع) را داشتیم باید صحنه عاشوراى حسینى را الگو گرفته و آن حماسه را زنده نگه داریم.
نسبت به فراگیرى علوم قرآن و توسل به ائمه صلوات الله علیهم اجمعین دریغ نکنیم و پیوسته بر علم و عمل صالح خود بیفزاییم و بحمدالله ملت آگاه و مکتبى ما به یمن رهبری هاى خردمندانه امام امت و نفوذ تعالیم روحانیت معظم فرامین اسلام را بیش از پیش به جان دل شنیده و در راه اجراى آن ها استقامت نموده است و ان شاءالله تا ظهور حضرت مهدى (عج) همچنان مستقیم بماند.
آثار این استقامت باید در آحاد ملت نمایان شود و نعمت وجود رهبرى را شکرگزار باشند و نسبت به کمبودهاى مادى و مشقات دیگر بى‌تابى نکنند تا این کشور به استقلال کامل برسد؛ استقلال کشور و دستاوردهاى معنوى آن قابل مقایسه با امکانات رفاهى زندگى نیست.
تجدید حیات اسلام و مفاهیم ارزش هاى آن عزتى را نصیب این مردم نموده است که قابل احصاء نیست. امروزه در گوشه و کنار جهان و نژادهاى مختلف از انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى استقبال شده و نهضت ها و تحولات و انقلابات بزرگى در افکار آن ها ایجاد شده است و امیدواریم با سقوط رژیم بعثى عراق و چهره‌هاى منفور آن و در رأس آن ها صدام کافر بتوانیم پیام رهایى‌بخش اسلام را به مستضعفین دنیا برسانیم و وسیله استخلاص آن ها را از جور و ظلم ابرقدرت هاى شرق و غرب فراهم نماییم ان شاءالله.
قشر جوان که بازوى توانا و مایه افتخار هر اجتماع هستند نداى امام امت را لبیک گفته و تا حد نیاز بسوى جبهه‌هاى نبرد حق بر علیه باطل بشتابند. مبادا که از جهاد فى  سبیل الله محروم بمانند و تن به ذلت و سازش با ظالمان بدهند.
پدر و مادران نیز از اعزام فرزندان خود جلوگیرى نکنند و بدانند که على رغم زحمات بیشمار که در راه تربیت صحیح فرزندان از کودکى تا جوانى تحمل نموده‌اند ولى در اصل فرزند امانتى است از طرف خداوند نزد پدر و مادر و باید این امانت را به صاحبش تحویل داده، پس چه بهتر که در چنین راهى و در میدان جنگ با دشمنان اسلام تقدیم شود.
مبادا امت حزب الله در حقانیت جبهه‌ها شک کنند؛ حتما نمى‌کنند. از صمیم دل به ایثار بپردازند و بدانند که حرف حق، حق است، از هر که باشد و ظلم و باطل، باطل است از هر که باشد.
خیال نشود که اکنون چون حضرت ولى عصر (عج) در غیبت کبرى به سر مى‌برند و هنوز ظاهر نشده‌اند. لذا نباید جهاد با جان و مال نمود، خیر این اعتقاد درستى نیست و بارها مورد مذمت امام امت و معصومین دیگر قرار گرفته است.
این موضوع با حکمت خداوند متناقض است که فکر کنیم جهاد مخصوص صدر اسلام و سال 61 هجرى است. بلکه همیشه این احکام تشریعى زنده و قابل اجرا هستند و در زمان غیبت کبرى و فقیه جامع الشرایط نیابت امام را به عهده مى‌گیرد.
به عزیزان سپاهى عرض می کنم که حفظ و پاسدارى انقلاب براى شما موضوعیت دارد همان طوری که از عنوان شما هویداست، لذا هم چون گذشته حماسه‌هاى کردستان و کربلاى خوزستان را تکرار کنید و بر یک دیگر سبقت بگیرید و اصولا سپاه بازوى ولایت فقیه  است.
و باید منویات حضرت امام روحى فداه را به اجرا درآورد و طبق فرامین ایشان مأموریت هاى محوله را انجام دهد.
قشر دانشگاهى ما اعم از دانشجویان و اساتید و دیگر دست‌اندرکاران انقلاب فرهنگى دست بدست هم داده و جو دانشگاه را اسلامى کنند.
به دانشجویانى که مى‌خواهند از فیض جهاد و حضور در جنگ و جبهه بى‌نصیب نمانند امکان بدهند تا ضمن تحصیل مدتى را نیز در جبهه حاضر شوند و بد نیست که در این رابطه به حوزه تأسى کنند و بطور نوبتى و داوطلبانه گروه گروه به جبهه اعزام نمایند.
ارگان ها و نهادها و افراد و مسئولین ذی ربط نسبت به ایجاد موسسه و دانشگاه تربیت مربى قرائت و حفظ قرآن اقدام کنند چه اشکالى دارد که با جمع‌آورى مربیان عزیز تجوید و قاریان و حافظان قرآن و عاشقان این بزرگ کتاب آسمانى مجتمعى را تشکیل دهند و در جهت گسترش تعالیم قرآن و علوم قرآنى از یک سو و مقابله با انحرافات و سوء استفاده‌هاى دشمنان اسلام فعال شوند و در این رهگذار از سایر اساتید و دانش پژوهان کشورهاى اسلامى استفاده شود.
در خاتمه از تمامى دوستان و آشنایان و خویشان بخصوص پدر و مادر دلسوزم بخاطر زحمتها و مشقات زیادشان تشکر نموده و بحسب وظیفه از نافرمانی ها و خطاهایم معذرت مى‌خواهم.
دوست داشتم همان طوری که زادگاهم سرزمین مقدس و مقتل سیدالشهدا کربلاى حسین بود مدفنم هم در کنار قبر آن امام تشنه لب باشد.
انقلاب امام حسین (ع) و تأثیر آن در قلوب عاشقان ثارالله قابل وصف نیست و صحنه جبهه و حال و احوال رزمندگان عزیز فراموش نشدنى نیست و آدمى را به یاد اصحاب سیدالشهدا در شب عاشورا مى‌اندازد.
تقاضا دارم نسبت به انقلاب کربلا اهتمام ورزید و مجالس سوگوارى را گسترش دهید و از خدا بخواهید شهداى ما با آقا و سید خود و 72 تن یاران باوفایش محشور شوند و ما را شفاعت نمایند.
در مجالس دعا و نیایش و گلزار شهدا حضور مستمر داشته باشید و یاد شهیدان را زنده نگاه دارید کل نفس بما کسبت رهینه. انسان مرهون ملکات و اکتسابات خویش است و باید براى سفر آخرت مهیا بود. سعى کنید دریابید که این دنیا و آنچه در اوست براى امتحان است.
مرگ دست خداست و نباید از آن فرار کرد. قل ان الموت الذى تفرون منه فانه ملاقیکم و ثم تردون الى عالم الغیب و الشهاده فینبئکم بما کنتم تعملون
 به هر حال مرگ شما را درمى‌یابد و بهترین مرگ ها شهادت است. در روابط اجتماعى و معاشرت خدا را در نظر بگیرید و حب و بغضتان بخاطر خدا باشد چرا که حب و بغض براى خدا محور و میزان تعدیل اعمال انسان است.
والسلام علیک یا اباعبدالله و على ارواح التى حلت بفنائک یا لیتنى کنت معکم فافوزمعکم فوزا عظیما
السلام على الحسین و على على بن الحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین
توجه توجه:
در ضمن از ماه رمضان گذشته یک روز روزه بده کارم که خواهشمندم اقدام مقتضى را به عمل آورید و بهتر است جهت احتیاط نماز و روزه احتیاطى بیشتر به عمل آید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار/
 رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما/
 زیارت کربلا نصیب ما بگردن/




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42606
اخبار مرتبط

نظرات شما