مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم:

برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان شهر قم به جد پیگیری می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اینکه این سازمان برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان شهر را به جد پیگیری می‌کند، ‌ گفت: امسال هفت میلیارد ریال اعتبار توسط شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر به قرارگاه‌های فرهنگی اجتماعی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ‌حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم افزود: ‌ ۴۵ سازه فرهنگی این شهر با موضوع حجاب و عفاف و زیست عفیفانه است که نشان از اهتمام شهرداری به گسترش فضای معنوی در قم دارد.
وی ادامه داد: موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از اولویت‌های اصلی شهرداری قم است و در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان این شهر صورت می‌گیرد که بخشی از آنها در خصوص عفاف و حجاب است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با ارتباطاتی که با محلات و مساجد داریم، ‌ تلاش بر آن است که مسئله حجاب و عفاف از طریق هماهنگی با نهادهای فرهنگی دنبال شود و سازمان فرهنگی شهرداری قم نیز تمام همکاری‌های لازم را دراین‌خصوص انجام خواهد داد.
وی با اشاره به ۲۱ تیرماه روز حجاب و عفاف گفت: ‌ اجتماع بانوان قمی به مناسبت حجاب و عفاف، چهارشنبه‌شب هفته جاری برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این اجتماع توسط ارگان‌های مختلف به‌ویژه شهرداری انجام شده است.
مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این نشست گفت: این نهاد عمومی و مردمی به‌منظور گسترش عفاف و حجاب طرح توسعه و ترویج زیست عفیفانه (حجاب و عفاف) را در دستور کار خود قرار داده است.
مهدی کلانترزاده افزود: در این راستا ۲۱۲ طرح توسط روابط‌عمومی شهرداری قم به‌منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت: شهرداری در اجرای این طرح پنج محور فرهنگی، سیاست‌گذاری، کارهای تبلیغی، ‌کارهای نظارتی و مشارکت و حمایت از مجموعه‌های مردمی را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: حمایت از طرح‌های حجاب و عفاف در موضوعات مختلف و اقدامات گروه‌های مردمی در محلات و مساجد که کارهای مؤثری در موضوع زیست عفیفانه است، یکی از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی شهرداری قم برای گسترش فضای معنوی در شهر قم است.
کلانترزاده با اشاره به اینکه شهرداری قم بیش از آنچه که طبق قانون در موضوعات فرهنگی بر عهده‌اش گذاشته است، به دنبال فعالیت‌های فرهنگی می‌باشد گفت: فضای شهری قم باید به‌گونه‌ای باشد که هر زائری وارد این شهر می‌شود تفاوت آن را با شهرهای دیگر مشاهده کند.
وی با اشاره به اجتماع بزرگ بانوان به مناسبت روز عفاف و حجاب در بوستان علوی گفت: در محل این اجتماع، نمایشگاه در موضوعات حجاب و عفاف و نصب نمادهای حجاب و عفاف در مسیر منتهی به محل تجمع در نظر گرفته شده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43718
اخبار مرتبط

نظرات شما