مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم:

«دودمه» حجاب و عفاف در شب عاشورا اجرا می‌شود

مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم: در یک سال گذشته هجمه اصلی دشمن عفاف و حجاب بوده است، همه مداحان در شب عاشورا دودمه " زینب من مدافع حرم باش/ مراقب حجاب دخترم باش"  اجرا خواهند کرد تا این قشر نیز قدمی در راستای عفاف و حجاب بردارند.

سید رضا جدّا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه در یک سال گذشته هجمه اصلی دشمن‌روی مسئله عفاف و حجاب بوده است، از چند ماه قبل جلساتی با شاعران آیینی برگزار کردیم و قرار شد در ایام ماه محرم و صفر نوحه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شود که در حوزه عفاف و حجاب هم پیام داشته باشد.
مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی ادامه داد: این اشعار توسط شاعران آیینی سروده شده و اکنون در دسترس مداحان قرار گرفته است، در کنار این کار فرهنگی پویش سراسری شب عاشورا برای اجرای یک دودمه نیز برنامه‌ریزی‌شده است.
وی گفت: دودمه یک سبک قدیمی و شورآفرین در مجالس عزاداری سیدالشهدا است، قرار بر این شد همه مداحان در شب عاشورا این دودمه " زینب من مدافع حرم باش/ مراقب حجاب دخترم باش"  اجرا خواهند کرد تا این قشر از جامعه نیز قدمی در راستای عفاف و حجاب بردارند.
جدّا ادامه داد: همچنین هیئت‌های مذهبی در طول ایام محرم و صفر برنامه‌های تشویقی و ترغیبی برای نوجوانان اجرا خواهند کرد، سخنرانان در صحبت‌های خود نیز به موضوع حجاب و عفاف خواهند پرداخت.
وی افزود: سال گذشته در طول دهه اول محرم سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم برنامه‌های موفقی اجرا کرد امسال هم قرار است این برنامه‌ها به‌صورت قوی‌تر شکل بگیرد از جمله نام‌گذاری شب هشتم محرم به نام شهدا که هر تکیه، هیئت و مسجد در شب هشتم برنامه‌های در خصوص شهدای محله و هیئت خود برنامه اجرا کنند.
مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم تصریح کرد: مداحان جهادی اعلام آمادگی کردند که به مجالسی که توان زیادی ندارند اعزام شوند، همچنین هماهنگی پویش روضه‌های خانگی که از ایام فاطمیه سال گذشته اجرا شده و ایام محرم امسال نیز ادامه خواهد داشت و با هماهنگی که با مؤسسه ثاقب انجام شده اعزام مبلغ و روضه‌خوان رایگان به مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با رویکرد روضه‌های خانگی انجام خواهد شد.
جدّا اضافه کرد: از دو سال گذشته تا کنون بیش از ۲ هزار کتیبه‌ روضه خانگی اهدا شده امسال نیز این کتیبه‌ها آماده شده است و اهدا خواهد شد.
وی تأکید کرد: پویش کاروان ایثار از چند سال گذشته شروع شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت در این پویش هیئت‌ها درب‌خانه شهدا بساط روضه را فراهم می‌کنند و در پایان از خانواده شهدا تجلیل می‌شود این کار با استقبال مردم و مخصوصاً اهالی محله‌ها روبرو شده است.
مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی در پاسخ به این سؤال که آیا به روستاهای و بخش‌ها نیز مداح جهادی اعزام می‌شود؟ گفت: بستگی به شرایط مداحان جهادی دارد که آیا امکان تردد دارند، کانون بسیج مداحان شهرستان کهک  نیز راه‌اندازی شده است و روستاهای اطراف کهک اگر متقاضی مداح جهادی باشند مداح اعزام خواهد شد.
انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/43912
اخبار مرتبط

نظرات شما