معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

آغاز جابجایی زائران اربعین با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس ابلاغ کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی، طرح جابجایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمیدرضا شهرکی گفت: بر اساس ابلاغ کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی،  با توجه به تجارب قبلی این سازمان در جابه جایی زائران ، برنامه‌ها و اقدامات حمل و نقلی تا 25 شهریور پیش بینی و اجرا می‌شود. پیش فروش بلیت زائران نیز از نیمه دوم مرداد آغاز شود و تمامی شرکت‌های حمل و نقل موظف اند در مرحله اول به زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، بلیت بفروشند.
شهرکی ادامه داد: بر اساس درخواست سازمان راهداری و به استناد مصوبات ستاد مرکزی اربعین، کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی نرخ کرایه جابه جایی زائران را در ایام طرح مذکور با احتساب یک سر خالی به مرز‌های هدف اربعین و بالعکس اعلام می‌کند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که انجام سرویس دربستی و صدور صورت وضعیت دربستی در زمان اجرای طرح ممنوع است، گفت: با هدف تسهیل و ارائه خدمات به هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، ادارات، تشکل‌های مردم نهاد و ... امکان ارائه سرویس گروهی با صدور صورت وضعیت عادی و رعایت نرخ مصوب ابلاغی اربعین با تشخیص و مسئولیت مدیرکل استان و نظارت از طریق سامانه‌های در اختیار مجاز است.
 شهرکی افزود: شیوه نامه مدیریت حمل و نقل جاده‌ای برای انجام هماهنگی‌های لازم برای جابه جایی زائران به مرز‌ها و بازگشت به مبادی اولیه سفر، به مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ابلاغ و مقرر شد سازماندهی لازم برای بهره برداری بهینه از توان و ظرفیت نیروی انسانی با به کارگیری حداکثری همکاران مستقر استان‌های مرزی و همچنین استفاده بهینه از ناوگان مینی بوس و سواری کرایه در کنار ناوگان اتوبوسی بر اساس حوزه فعالیت انجام شود.

انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/44266
اخبار مرتبط

نظرات شما