در دولت سیزدهم انجام شد؛

رشد ۱۱۳ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات قم

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان مردادماه؛ صادرات انواع کالا از طریق گمرکات قم با رشد ۱۳ درصدی به ۶۴۷ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مدیرکل گمرکات استان قم  امروز در نشست خبری مدیران تابعه وزارت اقتصاد در استان قم که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه درآمد گمرکات استان قم با  رشد ۲۶۷ درصدی به رقم یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید گفت: در زمینه واردات، ۷۳۴ میلیون دلار انواع کالا به گمرکات استان قم وارد شده که رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
دریکوندی از رشد ۱۱۳ درصدی صادرات قم در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز به کار این دولت تا پایان مردادماه، ۶۴۷ میلیون دلار انواع کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شده است
وی افزود: پنج هزار و ۹۱۴ فقره ترانزیت انجام شده که نسبت به دو سال اول دولت افزایش ۲۵ درصدی  داشته است.
دریکوندی با بیان این که مدت‌زمان اخذ  مجوز صادرات از گمرکات استان قم به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است اضافه کرد: در حوزه واردات نیز باتوجه‌به مجوز‌هایی که از سازمان‌های مختلف باید اخذ شود، بین یک تا سه روز انجام می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان قم  با اشاره به این که سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن کالا از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی از استان قم به کشور‌های هدف صادر شد گفت: یک ترمینال کانتینری نیز در حال راه‌اندازی است که صادرات را به کمترین زمان ممکن کاهش می‌دهد.
وی همچنین خدمت‌رسانی به موکب‌های اربعین در عراق را مورد اشاره قرارداد و افزود: ۸۴۲ مورد اظهارنامه خروج موقت برای خودرو‌های سنگین صادر شده است.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/44892
اخبار مرتبط

نظرات شما