وزیر راه و شهرسازی:

کاهش ۲۸۵ دقیقه‌ای معطلی زائران در مرزها

وزیر راه با اشاره به بروز برخی مشکلات در فرودگاه نجف، گفت:تاکسی‌های اینترنتی در مسیر رفت ۷۲ هزار سفر را انجام دادند و تاکنون نیز ۱۲ هزار سفر برگشت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد بذرپاش با اعلام این‌که امروز بیشترین حجم ترافیک و بازگشت زائران اربعین را خواهیم داشت،‌اظهار کرد:‌روز چهارشنبه از پایانه برکت مرز مهران 2400 اتوبوس به سایر نقاط کشور تردد داشت.

وی با تاکید بر این‌که دولت همه تلاش خود را به کار بسته تا بازگشت زائران به راحتی انجام شود، افزود: اربعین سال گذشته حدود 250 هزار زائر جابجا شدند که تا ساعت 12 ظهر دیروز این تعداد به 309 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه 160 پرواز رفت و برگشت عتبات عالیات انجام می‌شود، گفت:  برخی مشکلاتی در فرودگاه نجف وجود داشت که  به طرف عراقی مربوط بود و  تلاش کردیم تا در همکاری با مسئولان عراقی مشکلات این فرودگاه را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به سفر 3341 هزار نفر از طریق راه‌آهن به کرمانشاه و خرمشهر، یادآور شد: تاکسی‌های اینترنتی 72 هزار سفر زائران در مسیر رفت را انجام دادند و تاکنون نیز 12 هزار سفر برگشت انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی از انجام 43 هزار سفر توسط ناوگان اتوبوس و جابجایی 940 هزار نفر خبر داد و با اعلام این‌که 100 درصد ناوگان اتوبوس در حال خدمت رسانی به مردم هستند، اضافه کرد:  یکی از کارهایی که معطلی مسافران را به حداقل رساند، تجهیزات هوشمندسازی بود. امسال در توافق با کشور عراق این همکاری در جهت تسهیل و تسریع مسافران انجامید. سال گذشته مردم تا 5 ساعت هم منتظر بودند و امسال این معطلی به حدود 15 دقیقه رسیده است.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/45106
اخبار مرتبط

نظرات شما