مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان قم:

اجرای جشن‌های ماه ربیع در دستور کار بسیج مداحان قرار دارد

مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه مؤمنان دو ماه به عزاداری اهل‌بیت پرداختند، گفت: اسلام دین تعادل است به همین منظور اجرای جشن‌های ماه ربیع در دستور کار بسیج مداحان قرار دارد.

سید رضا جدا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار داشت همان‌طور که در اول ماه محرم با اذن از حضرات معصومین لباس عزای جدشان سیدالشهدا را بر تن می‌کنیم و دو ماه برای غریبی آل الله عزاداری می‌کنیم در حلول ماه ربیع‌الاول با اجازه از مادر سادات لباس عزا را از تن بیرون می‌کنیم و لباس شادی اهل‌بیت را به تن می‌کنیم.
مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان قم ادامه داد: در روایات از معصومین آمده است که شیعیان ما از اضافی گِل ما آفریده شده‌اند و در شادی ما شاد و در غم ما غمگین هستند؛ لذا در اعیاد پیش رو در ماه ربیع‌الاول جامعه مداح و ستایشگر استان قم همراه آحاد مردم و شیعیان آل الله همان‌طور که دو ماه به عزاداری پرداختند و مجالس روضه و نوحه برگزار کردند در ماه ربیع نیز که مناسبت‌هایی مانند آغاز امامت حضرت حجت، میلاد پیامبر گرامی اسلام، میلاد امام صادق علیه‌السلام و ورود پرخیروبرکت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به قم را داریم مراسم شادی و جشن برگزار خواهند کرد.
وی افزود: جامعه هم نیاز به شادی و هم مجالس عزاداری دارد اسلام دین تعادل است و همه جنبه‌های زندگی انسان را در نظر گرفته است.
جدا خاطرنشان کرد: جامعه مداحان و هیئات مذهبی برنامه‌های جامع و کاملی برای ایام ربیع در نظر گرفته است، این برنامه‌ها در سطح شهر و استان قم از جمله در اماکن مذهبی مانند حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان قم بیان داشت: روز نهم ربیع‌الاول برنامه عهد سربازی به‌رسم هر ساله با حضور نیروهای مسلح استان و بسیجیان دلاور برای تجدید پیمان با امام‌زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف در صحن مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: آن‌چه در این ایام و به‌طورکلی در طول سال باید موردتوجه مداحان، خطیبان، مدیران هیئات و شعرا قرار گیرد جهاد تبیین، بصیرت‌افزایی و امید آفرینی در جامعه است تا دستاوردهایی که به‌واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا به‌دست‌آمده است توسط این افراد که دارای تریبون هستند تبیین شود.
جدا تصریح کرد: معظم رهبری در طول دیدارهایی که با جامعه مداحان و شُعرا داشتند بیان فرمودند که یک بیت شعر مداحان و وعاظ کار ساعت‌ها سخنرانی و موعظه را دارد و چه‌بسا اگر این اشعار در راستای بصیرت‌افزایی، امید آفرینی و‌ معرفت افزایی باشد باعث  تهییج جامعه برای حرکت به سمت پیشرفت و آبادانی می‌شود.
مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی اظهار کرد: بهترین شاهد مثال نقش مداحان و شاعران را می‌توان در دوران دفاع مقدس مشاهده کرد که مسئله دفاع را مداحان و شعرا به‌صورت حماسی بیان می‌کردند و شور و هیجان دفاع را در جوانان افزایش می‌دادند.
وی عنوان داشت: اجلاس سراسری و بین‌المللی پیر غلامان امام حسین علیه‌السلام در ایام شادی برای اولین‌بار در طول این چندین ساله قرار است در استان گیلان در شهر رشت برگزار شود که افتتاحیه این مراسم با سال‌روز ولادت پیامبر گرامی اسلام به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
جدا تأکید کرد: سهم استان قم در این اجلاس حضور ۱۰ نفر از پیر غلامان امام حسین علیه‌السلام است که شامل مداحان، مدیران هیئات مذهبی، شاعران آیینی و خدمتگزاران خادمین آستان حسینی است.
مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان قم گفت: سه نفر از این ۱۰ نفر که از استان قم در این اجلاسیه شرکت می‌کنند از بانوانی هستند که به‌عنوان مداح، خادم و یا سخنران در مراسم‌های مذهبی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45226
اخبار مرتبط

نظرات شما