سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم مطرح کرد:

تولید 40 هزار تن گوشت قرمز در استان قم

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم از تولید 40 هزار تن گوشت قرمز در استان قم و بیش از نیاز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،علیاصغر همت با اشاره به جایگاه استان قم در حوزه تولید و توزیع فراورده‌های پروتئینی اظهار داشت: استان قم به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به مرکز پرواربندی دام سبک و سنگین تبدیل‌شده و به‌عنوان یکی از باراندازهای  اصلی مرکز خریدوفروش دام در کشور شناخته می‌شود.

وی از فعالیت 6 مجتمع دام‌پروری در استان قم خبر داد و افزود: از این 6 مجتمع دام‌پروری در حال تولید، 2 مجتمع در حوزه پرواربندی به نام‌های مجتمع دامشهر و دیگری به نام مجتمع گازران  و 4 مجتمع در زمینه تولید شیر به نام‌های مجتمع لبن ، مجتمع قنوات ، مجتمع معصوم‌آباد و مجتمع خلج آباد در حال فعالیت هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم مجتمع دامشهر قم را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع پرواربندی کشور معرفی کرد و گفت: این مجتمع دارای 1278 واحد شامل 571 واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 39 هزار و260 رأس و 707 واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت 134هزار و 100 رأس در هر دوره پروار است.

وی از به بهره‌برداری رسیدن 342 واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 20 هزار رأس و 490 واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت 75 هزار رأس نیز خبر داد و تصریح کرد: در داخل مجتمع دامشهر 32 واحد کاروانسرا و یک میدان بزرگ عرضه دام نیز جانمایی و احداث و در حال فعالیت است.

همت تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده دامشهر را یک هزار و 112 واحد اعلام کرد و ادامه داد: ظرفیت واحدهای فعال مجتمع دامشهر را 122 هزار و 238 رأس دام سبک و سنگین است که در حال حاضر یک هزار واحد با ظرفیت 106 هزار رأس در حال فعالیت و تولید هستند.

وی تمام واحدهای داخل و خارج از روستاها را نیز فعال اعلام و تصریح کرد: استان قم در سال جاری موفق به تولید 40 هزار تن گوشت قرمز شده که به تفکیک 12 هزار تن دام سبک شامل گوسفند و بز و 28 هزار تن دام سنگین شامل گاو و گوساله پروار و شتر است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم تولید قرمز استان را بیش از سرانه مصرف استان عنوان و خاطرنشان کرد: با لحاظ نمودن جمعیت استان و سرانه مصرف  گوشت قرمز استان که 15 هزار تن است مازاد تولید استان شامل گوشت قرمز دام سنگین اعم از گوساله و گاو با اخذ مجوزهای لازم و قانونی به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.  



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/4603
اخبار مرتبط

نظرات شما