رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان:

دو باند سارقان خودروی پراید و سیم و کابل در قم متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از انهدام دو باند سارقان خودروی پراید و سیم و کابل و کشف هفت‌دستگاه خودروی مسروقه در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ " جعفر عباسعلی پور" روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت فردی به هویت معلوم مبنی بر سرقت خودروی پراید وی و باتوجه‌به اهمیت آن و اینکه احتمال سرقت‌های بیشتری دراین‌خصوص متصور است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه و اظهارات شاکی مشخص شد مال‌باخته برای خرید شیرآلات ساختمانی به مغازه‌ای واقع در یکی از خیابان‌های سطح شهر مراجعه و خودروی مذکور را پارک و پس از گذشت ۱۵ دقیقه به خودرو مراجعه که متوجه سرقت آن می‌شود.

 عباسعلی پور ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان و با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و نیز با همکاری مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم نسبت به کنترل محورهای ورودی استان اقدام و نهایتاً خودروی موصوف را شناسایی که راننده به‌محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد.

 رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در ادامه مأموران به تعقیب و گریز خودروی مذکور پرداخته و موفق شدند خودرو را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند.

 عباسعلی پور بیان داشت: در بازرسی صورت‌گرفته از خودرو، اموال مسروقه شامل "باطری، پنل ضبط، کیف ابزارآلات و غیره" کشف و جهت بررسی دقیق‌تر به پلیس آگاهی استان قم منتقل شد. رئیس پلیس آگاهی استان قم ابراز داشت: در بازجویی به‌عمل‌آمده از متهمان در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بودند؛ اما با وجود دلایل و مدارک موجود و انجام تحقیقات علمی، در نهایت به هفت فقره سرقت خودروی پراید در سطح استان اعتراف کردند و در ادامه خودروی مسروقه نیز تحویل مال‌باخته شد.

 انهدام باند سارقان سیم و کابل

 رئیس پلیس آگاهی قم همچنین در خصوص انهدام باند سارقان سیم و کابل اداره مخابرات و کشف ۴۰ فقره سرقت دراین‌رابطه گفت: در پی وقوع سرقت‌ها به‌ویژه سرقت تجهیزات ادارات دولتی "برق و مخابرات " در سطح استان و به‌تبع آن قطعی شبکه و تلفن‌های خانگی که باعث ایجاد خسارات فراوان به اداره مخابرات و عموم مردم شد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 وی افزود: باتوجه‌به اهمیت موضوع و ایجاد جود ناامنی و نارضایتی در بین شهروندان بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را دراین‌خصوص آغاز کردند.

 عباسعلی پور ادامه داد: دراین‌رابطه کارآگاهان با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به یک نفر که در یک واحد ضایعاتی مشغول به کار بوده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر موضوع به محل موردنظر اعزام و وی را به پلیس آگاهی استان قم منتقل می‌کنند.

 وی اضافه کرد: در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد نامبرده در زمینه خریدوفروش سیم و کابل اداره مخابرات فعالیت دارد و علاوه بر فعالیت در گاراژ ضایعاتی اقدام به تهیه یک باب انبار برای نگهداری اموال مسروقه کرده است و به‌صورت پنهانی اقدام به خرید اموال موردنظر می‌کند.

 وی بیان داشت: در ادامه با تلاش کارآگاهان محل انبار نگهداری اموال مسروقه نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی استان به محل موردنظر اعزام شدند.

 رئیس پلیس آگاهی قم گفت: در بازرسی از انبار موصوف، مقادیر قابل‌توجهی انواع سیم و کابل مخابراتی، خطوط LAN و غیره کشف شد.

 وی گفت: با انجام تحقیقات تکمیلی و گسترده خریدار اموال مسروقه که از پیمانکاران سابق اداره مخابرات است و در زمینه سرقت سیم و کابل فعالیت دارد نیز شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

 وی خاطرنشان کرد: در بازجویی به‌عمل‌آمده از سارقان ابتدا منکر هرگونه بزه انسابی شدند؛ ولی نهایتاً با وجود مدارک، شواهد و مستندات موجود، به ۴۰ فقره سرقت دراین‌رابطه اعتراف کردند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46442
اخبار مرتبط

نظرات شما