۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو تخصیص یافت؛

واردات ۴۰ هزار خودرو تا پایان سال به‌شرط تأمین ارز

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل ارزی به برای واردات خودرو وجود ندارد و ۱۱۰ میلیون دلار در دو هفته گذشته تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو با قطعیت امسال و سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در واکنش به اظهارات رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اظهار داشت: منظور آقای منظور را در ارتباط با واردات خودرو اصلاح می‌کنم. رویه دولت در ارتباط با واردات خودرو تغییری نکرده است.

 وی افزود: منظور ایشان آن بود که باتوجه‌به برنامه واردات و بودجه، زمانی که واردات انجام می‌شود ناترازی صورت می‌گیرد.

 رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفته بود: وقتی در داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو وجود دارد اختصاص ۲ تا ۳ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور برای واردات خودرو به صلاح کشور نیست.

 رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: رویه دولت آن است که واردات خودرو به‌طورقطع در سال جاری انجام شود. برای سال آینده نیز در بودجه پیش‌بینی شده و بدون خلل انجام خواهد شد.

 وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه آیا مشکل ارزی برای واردات خودرو داریم، تصریح کرد: مشکل ارزی به معنای عام خود برای واردات خودرو نداریم.

 ضیغمی گفت: جلسات مرتبی با بانک مرکزی داریم تا رویه تخصیص ارز برای واردات خودرو تسریع شود؛ هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار به شرکت‌ها برای واردات خودرو اختصاص داده شد.

 رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه‌های آتی داریم که بتوانیم با اختصاص ارز مناسب رقم قابل‌توجهی خودرو وارد شود.

 واردات ۴۰ هزار خودرو دیگر تا پایان سال

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در ارتباط با اینکه تا پایان سال چه تعداد خودرو به کشور وارد خواهد شد تصریح کرد: این موضوع ارتباط زیادی با نحوه تخصیص ارز توسط بانک مرکزی دارد به‌طوری‌که اگر ارز موردنیاز اختصاص یابد حداقل ۴۰ هزار خودرو دیگر امکان واردات تا پایان سال دارد.

 ضیغمی در ارتباط با صدور خدمات فنی مهندسی به کشور افغانستان گفت: برای صدور خدمات فنی مهندسی با دولت طالبان مذاکره صورت‌گرفته است تا برای بازسازی در این کشور خدمات فنی مهندسی ارائه دهیم.

 رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: در حال مذاکره هستیم که منابع مالی این خدمات از طریق فاینانس‌های بین‌المللی تأمین شود و ما ارائه‌کننده آن خدمات باشیم.

 آزادشدن واردات لوازم‌خانگی برای تنظیم بازار

 وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه‌به رفع ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی چه محصولاتی به کشور وارد خواهد شد افزود: اکنون جزئیات آن را نمی‌دانم و معاونت مربوطه در وزارت صنعت دراین‌ارتباط اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 ضیغمی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم گفت: واردات لوازم‌خانگی در ماه‌های گذشته نیز به طور کامل متوقف نبوده است و به‌صورت ته لنجی و کولبری انجام می‌شد؛ اما اکنون برای تنظیم بازار وارد می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/46562
اخبار مرتبط

نظرات شما